Har du global erfarenhet från Asien, Afrika och Sydamerika?
Har du erfarenhet av kundservice, orderhantering och transportplanering?
Vi har ett konsultuppdrag som börjar i januari och varar ca två månader kanske längre, intresserad, läs vidare!
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Hantera order och exportdokument
• Ge stöd till säljarna
• Hantera beställningar, fakturera, kreditera samt reklamationer
• Uppdatera och administrera systemen med aktuella kunduppgifter
• Arbeta aktivt med förbättringar inom avdelningen
Det underlättar om du även har tidigare erfarenhet av:
• Transportkoordinering/spedition
• Exportdokumentation tex. Incoterms
• Trade Compliance
Vem är du?
Vi tror att följande formella kvalifikationer ökar dina chanser att lyckas:
• Erfarenhet av och/eller utbildning inom exporthantering, spedition och logistik
• Mycket god organisationsförmåga och förmåga att arbeta självständigt
• Goda kommunikationsfärdigheter, både med interna och externa kontakter
• Vara den berömda spindeln i att koordinera och fixa all kundservice med ett helikopterperspektiv.
• Flytande i svenska och engelska, tal och skrift.
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.
Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.