Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Teamledare för boendestöd med planeringsansvar – Täby
Skicka ansökan 170 dagar kvar
Teamledare Boendestödjare
170 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Brinner du för att hjälpa andra till ett mer självständigt och meningsfullt liv – och vill samtidigt ta ett steg vidare i din yrkesroll? Är du trygg i ett arbetsledande uppdrag där din struktur, medmänsklighet och förmåga att skapa trygghet gör verklig skillnad?

Då är du varmt välkommen att söka rollen som Teamledare för boendestöd hos oss på Aleo Omsorg!

Vi är ett engagerat team som arbetar nära varandra och våra kunder. Vi tror på att rätt bemötande, delaktighet och respekt är grunden för goda resultat – både i kundmötet och i arbetsgruppen. I den här rollen får du kombinera operativt arbete med ett tydligt planerings- och samordningsansvar, där du blir en nyckelperson i att skapa struktur, kvalitet och trygghet i verksamheten. Det här är rollen för dig som tycker om att både leda och göra samt vill jobba nära både kunder och kollegor.

Arbetsuppgifter – Vad kommer du att göra?

Som Teamledare för boendestöd arbetar du både ute i verksamheten och med planering och administration. 

Boendestödjande arbete (operativ del, ca 70 %):

Du arbetar nära kunderna och stöttar dem i vardagen utifrån individuella behov och genomförandeplaner. Exempel på arbetsuppgifter:

  • Skapa struktur i vardagen – rutiner, planering och motivation.
  • Stöd i hemmet – hjälpa till med boenderelaterade och praktiska sysslor.
  • Motiverande samtal – bygga tillit, trygghet och självständighet.
  • Stöd i kontakt med samhället – följa med till vård, myndigheter eller andra viktiga instanser.
  • Främja självständighet – stötta kunden i att nå sina mål och utveckla sin egen förmåga.
Planering & teamledaransvar (administrativ del, ca 30 %):

Som Teamledare har du ett strukturerat och kommunikativt ansvar för att arbetet planeras, följs upp och utvecklas. Exempel på arbetsuppgifter:

  • Beslutshantering – ta emot nya biståndsbeslut och säkerställa korrekt uppstart av insatser.
  • Kundkontakt och uppstart – kontakta kunden och genomför uppstarts möte.
  • Planering och schemaläggning – planera och fördela insatser utifrån kundens önskemål och bemanning.
  • Kvalitetsuppföljning – följ upp insatser, kvalitet och dokumentation.
  • Kollegialt stöd – vara ett stöd och bollplank för kollegor i vardagen.
  • Verksamhetsutveckling – bidra till utveckling, rutiner och förbättringsarbete inom boendestödet.

Vem är du?

Du är en stabil och trygg person som trivs med att ha ansvar. Du har god förmåga att skapa förtroendefulla relationer och känner dig bekväm i en arbetsledande roll där du är den som håller ihop struktur och planering.

Vi ser gärna att du har följande kvalifikationer:

  • Erfarenhet av arbete som boendestödjare – du har tidigare erfarenhet av och förståelse för rollen.
  • Erfarenhet av en arbetsledande eller samordnande roll - du har tidigare erfarenhet av att leda och fördela arbete samt att planera insatser utifrån myndighetsbeslut. 
  • B-körkort – du är en van bilförare och kan orientera dig på att bra sätt i trafiken för att kunna besöka våra kunder i deras hem.
  • Flytande svenska i tal och skrift – du uttrycker dig väl och dokumenterar professionellt.
  • Strukturerad och ansvarstagande – du planerar, organiserar och kvalitetssäkrar.
  • Pedagogisk och relationsskapande – du motiverar och bygger tillit.
  • Självständig men samarbetsinriktad – du leder tryggt och bidrar till god teamkänsla.
  • Lyhörd och professionell – du bemöter alla med respekt och omtanke.
Arbetstider och anställningsform

Anställning: 100%

Arbetstider: Dagtid, med möjlighet till viss variation utifrån verksamhetens och kundernas behov.

Plats: Du utgår från vårt kontor i centrala Täby.

Vi tar ej emot ansökningar per mejl. 

Om oss

Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat!

Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker och Vaxholm. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice.

Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden.

Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension.

Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2025. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-05
Antal platser 1
Hemsida Länk