Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Vill du vara med på vår spännande förändringsresa på Winpos Helpdesk?
Skicka ansökan 36 dagar kvar
IT-support Supporttekniker Kundtjänstmedarbetare 1st line supporttekniker
36 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi stärker upp, bli vår nya medarbetare på Winpos Helpdesk i Umeå! Är du serviceminded? Trivs du med att prata i telefon och att jobba med nära kundkontakt? Då kanske du är vår nya stjärna till vårt supportteam.

Om Winpos

Winpos är en ledande leverantör av kassa- och affärssystem, med huvudkontor i Umeå. Vi är en helhetsleverantör och levererar mjukvara, hårdvara samt tjänster till kunder i över tjugo länder sedan 1997. Du har säkerligen, utan att veta om det, stött på Winpos kassasystem, exempelvis när du köpt din kaffe på Espresso House, köpt godis i Tallinks taxfree eller köpt en hamburgare hos Sibylla.


Vem är du?

Vi söker någon som trivs att jobba med kunder via telefonkontakt och är lyhörd för våra kunders behov, då vi anser att alla kunder förtjänar ett varmt bemötande i sin kontakt med vår support.

En viktig del i arbetet är även att kunna leda samtalet för att få fram den information som behövs så att vi kan hjälpa kunden på bästa och snabbast sätt. Förutom viss felsökning, behöver du därför även kunna ta ner relevant information från kunden både effektivt och noggrant.

Vi ser gärna att du som person är en lagspelare som är både nyfiken och positiv. Vi hoppas att du ser utmaningar och förändring som någonting utvecklande. Dina personliga egenskaper ser vi som viktigast.


Rollen som Helpdesk-medarbetare

Du kommer att hantera ärenden via både telefon och e-post, samt registrera och dokumentera alla ärenden i vårt ärendehanteringssystem.

Rollen är på First Line och innebär en del felsökning, men ditt största fokus kommer att ligga på kundservice och ärenderegistrering. Ditt intresse för service kommer vara avgörande. Självklart kommer du att utbildas med den tekniska kunskap som behövs för tjänsten.

Arbetslivserfarenhet:

Krav

· Helpdesktekniker/Supporttekniker - erfarenhet efterfrågas

Kompetens

· Användarsupport, mjukvara

· Användarsupport, hårdvara

Meriterande

· Erfarenhet från kundservice

· Erfarenhet från kassasystem

· Språk, förutom svenska och engelska

· Arbete i Freshdesk och Atera

Praktisk information

Rollen är i första hand kontorsbaserad och vi har våra nyrenoverade lokaler i Umeå på Västerslätt.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att ansöka om du tycker att detta låter intressant.

Skicka din ansökan till [email protected] med CV och personligt brev, där du berättar mer om dig själv och varför du är intresserad av rollen.


Kontakt:

Jan Öqvist, Supportchef Winpos Sverige

E-post: [email protected]

Telefonnummer: 010–1959200

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-04
Antal platser 1