Vi söker nu en Customer Experience Specialist som vill vara med och utveckla kundresan i våra digitala kanaler. En roll för dig som kombinerar analytisk förmåga med förståelse för marknadsföring och kundbeteende – och som drivs av att göra skillnad för kunden, på riktigt.
Om Boråstapeter
Boråstapeter är ett anrikt företag med rötter från början av 1900-talet då Waldemar Andrén grundade Boråstapeter. Mer än hundra år senare skapar vi idag tapeter med visionen ”Med inspiration från vårt svenska arv skapar vi hållbar design för vackrare hem.” Boråstapeter är marknadsledande inom tapeter i Norden och är en del av den globala inredningskoncernen Embellence Group. Hantverksstoltheten och känslan för kvalitét sitter i våra väggar och vi brinner för att inspirera genom våra vackra mönster och material.
Om tjänsten
Som Customer Experience Specialist ansvarar du för att driva och utveckla den digitala kundupplevelsen baserat på data, beteende och insikter. Genom att analysera hur kunder agerar och reagerar skapar du förståelse för deras behov och omvandlar insikterna till konkreta förbättringar i kundresan. Du arbetar även arbetar operativt med att bygga och optimera automationer för nyhetsbrev och e-postflöden som stärker kundrelationen och driver försäljning.
Målet är att skapa en sömlös, relevant och personlig upplevelse i alla digitala kontaktytor, från första interaktion till återkommande köp.
Ditt uppdrag:
Vem vi söker
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom marknadsföring, projektledning, digital kommunikation eller motsvarande. Du har erfarenhet av e-handel, digital marknadsföring eller CRM-arbete, och trivs i skärningspunkten mellan analys och kundupplevelse.
Du har:
För att trivas i rollen är du analytisk, nyfiken och strukturerad, med förmågan att omvandla data till tydlig kommunikation och handling. Du har ett kommersiellt sinne och ett öga för detaljer, samtidigt som du ser helheten i kundresan. I rollen behöver du även vara lösningsorienterad och kommunikativ, det vill säga du gillar att arbeta tvärfunktionellt, utmana befintliga arbetssätt och bidra till ständig förbättring.
Övrigt
Vid frågor om tjänsten mejla HR Director Embellence Group, Amelie Bååth, [email protected]
Är du redo att kliva in och göra skillnad? Då vill vi höra från dig!