Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Customer Experience Specialist
Skicka ansökan 28 dagar kvar
Marknadsanalytiker Kundtjänstmedarbetare Customer Experience Specialist
28 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Customer Experience Specialist som vill vara med och utveckla kundresan i våra digitala kanaler. En roll för dig som kombinerar analytisk förmåga med förståelse för marknadsföring och kundbeteende – och som drivs av att göra skillnad för kunden, på riktigt.

Om Boråstapeter

Boråstapeter är ett anrikt företag med rötter från början av 1900-talet då Waldemar Andrén grundade Boråstapeter. Mer än hundra år senare skapar vi idag tapeter med visionen ”Med inspiration från vårt svenska arv skapar vi hållbar design för vackrare hem.” Boråstapeter är marknadsledande inom tapeter i Norden och är en del av den globala inredningskoncernen Embellence Group. Hantverksstoltheten och känslan för kvalitét sitter i våra väggar och vi brinner för att inspirera genom våra vackra mönster och material.

Om tjänsten

Som Customer Experience Specialist ansvarar du för att driva och utveckla den digitala kundupplevelsen baserat på data, beteende och insikter. Genom att analysera hur kunder agerar och reagerar skapar du förståelse för deras behov och omvandlar insikterna till konkreta förbättringar i kundresan. Du arbetar även arbetar operativt med att bygga och optimera automationer för nyhetsbrev och e-postflöden som stärker kundrelationen och driver försäljning.

Målet är att skapa en sömlös, relevant och personlig upplevelse i alla digitala kontaktytor, från första interaktion till återkommande köp.

Ditt uppdrag:

  • Identifiera beteendemönster, begränsningar och möjligheter i kundresan med hjälp av data från webb, CRM, kampanjer och kundservice.
  • Säkra att kundbeteendedata används överallt där den kan driva försäljning och öka kundnöjdheten.
  • Bygga uppsättning och optimering av automatiserade epostflöden utifrån kundbeteende och ständigt utmana valet av kommunikationsvägar.
  • Arbeta med automationer och nyhetsbrev och säkra att all information är relevant ur ett kundperspektiv.
  • Tillsammans med Ecom-teamet utveckla logik för rekommendationer, personalisering och omsätta kundinsikter till träffsäkra kampanjer och optimerade produktupplevelser.

Vem vi söker

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom marknadsföring, projektledning, digital kommunikation eller motsvarande. Du har erfarenhet av e-handel, digital marknadsföring eller CRM-arbete, och trivs i skärningspunkten mellan analys och kundupplevelse.

Du har:

  • God förståelse för digitala verktyg och analysplattformar.
  • Erfarenhet av plattformen Shopify.
  • Erfarenhet av Officepaketet och vana att arbeta med data och insikter som grund för beslut.
  • En nyfikenhet för hur teknik, design och beteende samverkar för att skapa bättre kundupplevelser.
  • Mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska.

För att trivas i rollen är du analytisk, nyfiken och strukturerad, med förmågan att omvandla data till tydlig kommunikation och handling. Du har ett kommersiellt sinne och ett öga för detaljer, samtidigt som du ser helheten i kundresan. I rollen behöver du även vara lösningsorienterad och kommunikativ, det vill säga du gillar att arbeta tvärfunktionellt, utmana befintliga arbetssätt och bidra till ständig förbättring.

Övrigt

  • Startdag: Enligt överenskommelse
  • Anställningsform: Tillsvidare, anställningen inleds med 6 månaders provanställning
  • Tjänsten är på heltid (40 tim/vecka) och utgår huvudsakligen från vårt kontor i Viared, Borås.
  • Urval och intervjuer sker löpande

Vid frågor om tjänsten mejla HR Director Embellence Group, Amelie Bååth, [email protected]

Är du redo att kliva in och göra skillnad? Då vill vi höra från dig!

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-02
Antal platser 1
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Resekonsult Travel Agent Bokningsagent
24 nov
Reparatör Mekaniker Servicetekniker Servicemekaniker Underhållsmekaniker Kundtjänstmedarbetare
Idag
Tekniker Mekaniker Servicetekniker Servicemekaniker Fältservicetekniker
24 nov
Koordinator Rekryterare Rekryteringskoordinator Customer Success Manager Talent Acquisition Assistant Talent Experience Coordinator Talent Acquisition Coordinator
21 nov