Arbetsbeskrivning
Arbetsgivare: Armabe Consulting AB
- konsultuppdrag
Arbetsplats: SL:s lager, Fyrvaktarkroken 17E, Enskede
Omfattning: Heltid, 39 h/vecka
Anställningsform: Konsultuppdrag
Uppdragsperiod: 23 februari 2026 – 26 februari 2027
Möjlighet till förlängning: Ja, upp till 1 år
Om arbetsplatsen
Trafikförvaltningen ansvarar för drift, uppföljning och utveckling av kollektivtrafiken i Region Stockholm.
Gruppen Logistik består av fyra medarbetare och driver SL:s centrallager i Blåsut.
Här hanteras reservdelar och utbytesenheter som förser hela organisationen.
Arbetsuppgifter
Som administratör inom ekonomi och lager arbetar du i gruppen Logistik och stödjer både det dagliga lagret och interna beställare inom Trafikförvaltningen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Hantera order in och ut från SL:s lager
- Utföra ekonomiska transaktioner och fakturering i Agresso
- Hantera lagerförflyttningar och registreringar i Agresso
- Ta emot förvaltare och besökare samt säkerställa att de leds rätt
- Stödja fysisk och digital inventering årligen
- Beställning av kontorsmaterial och övriga administrativa uppgifter
- Vara del av ett mindre logistikteam och bidra till ordning, struktur och god service
Arbetet sker både administrativt och i viss del praktiskt i lagerlokalen.
Krav
För att vara aktuell för uppdraget behöver du uppfylla följande obligatoriska krav:
- Minst 5 års erfarenhet av administration i rollen som administratör, koordinator eller ekonomiassistent
- Minst 5 års erfarenhet av Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint, OneNote) inklusive pivottabeller och diagram i Excel
- Minst 3 års erfarenhet av att ta fram och vidmakthålla avtal
- Minst 3 års erfarenhet av Agresso eller liknande ekonomisystem
- God svenska i tal och skrift
- Förmåga att arbeta självständigt och samtidigt vara en del av ett team
Meriterande
- Truckkort (ger extra poäng i upphandlingen)
- Eftergymnasial utbildning (YH eller liknande) inom administration eller ekonomi
Personliga egenskaper
Vi söker dig som:
- Är strukturerad, noggrann och ansvarstagande
- Trivs med att arbeta både administrativt och i en lagermiljö
- Har hög servicekänsla och god kommunikationsförmåga
- Har lätt för att samarbeta och bidrar till en positiv arbetsmiljö
- Är lösningsorienterad och trygg i att hantera flera uppgifter parallellt
Säkerhetsprövning
Tjänsten är placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att säkerhetsprövning (SUA) krävs innan start.
Processen kan ta 6–16 veckor.
Startdatum
Planerat startdatum: 23 februari 2026