Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.

OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Receptionist till myndighet
Telefonist Receptionist Växeltelefonist
Utgått

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten Till en myndighet i centrala Stockholm söker vi nu en Receptionist på deltid, två dagar/vecka. Som Receptionist i en kunskapsintensiv miljö i förändring får du möjlighet att vara med och påverkar både arbetssätt och processer. Som Receptionist ingår du i ett team om tre personer där du kommer att arbeta med de områden receptionen ansvarar för vilket ställer stora krav på att vara flexibel med kunden i fokus. Exempel på arbetsuppgifter: -Bemöta och svara på frågor från interna samt externa besökare -Svara i myndighetens växel och fördela samtal (myndigheten har även svarsservice som används när fysiskt möte med kund sker) -Hantera bokningar av olika lokaler -Hantering av passerkort för personal och besökare -Utlåning av gemensam utrustning, t ex cykelhjälmar mm -Hantering av parkeringstillstånd -Beställning av fika -Samt i övrigt förekommande mindre arbetsuppgifter vid receptionsfunktionen Du kommer ingå i funktionen för Reception som tillhör avdelningen ITF, IT- och Fastighet, vars uppdrag är att leverera ändamålsenliga tjänster inom IT och fastighet åt hela myndigheten. Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som Receptionist på deltid (2 dagar/vecka) med start 2026-01-07 och beräknas pågå till och med 2026-06-21. Arbetet utföras på plats, mellan kl.08.00-16.00, varje tisdag och torsdag som är fasta arbetsdagar. Det finns lite flexibilitet i att vid enstaka tillfällen byta arbetsdag om nödvändigt. Vi söker i första hand dig som studerar, är pensionär eller har en annan huvudsaklig sysselsättning. Krav för tjänsten: • Gymnasium eller likvärdig utbildning • Minst 6 månaders arbetslivserfarenhet som receptionist och/eller växeltelefonist • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i såväl i tal som i skrift. För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM. Om dig: Vi söker dig som är en engagerad och serviceinriktad person med erfarenhet av liknande arbete. Du brinner för det personliga mötet och strävar alltid efter att ge den bästa servicen till myndighetens olika kunder och besökare. Arbetet innehåller många personkontakter, därför är det viktigt att du är kommunikativ och har god samarbetsförmåga. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering kan arbetspsykologiska tester förekomma i denna process. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och urval sker löpande. Sista ansökningsdag 2025-12-04 Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-01
Antal platser 1
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Assistent Sekreterare Administratör Kontorsadministratör Logistikadministratör Administrativ säljare Administrativ assistent Administrativ sekreterare
15 dec
Sommarjobb Campingvärd Receptionist
Igår