Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Erfaren Tjänsteansvarig IT till spännande uppdrag inom offentlig verksamhet
Skicka ansökan 14 dagar kvar
Ekonom Produktägare Scrum Master Projektledare Uppdragsledare Tjänsteansvarig IT-projektledare Förvaltningsledare
14 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Beskrivning

Vi söker en erfaren Tjänsteansvarig IT för ett konsultuppdrag hos en större myndighet. I rollen leder du utvecklings-, innovations- och förvaltningsarbete inom området Gemensamma stödtjänster. Du blir en nyckelperson i att vidareutveckla kundens agila arbetssätt, kvalitetssäkra leveranser och säkerställa att IT-tjänster som ekonomi, lön, diarieföring, arkivering, intranät och externwebb fungerar effektivt och stabilt.

Uppdraget är på 75–100 %, initialt 100 %, och utförs huvudsakligen på plats i Norrköping. Säkerhetsprövning och eventuell registerkontroll krävs av kund.

Arbetsuppgifter
  • Koordinera och samordna utvecklings- och förvaltningsarbete för IT-tjänster inom området

  • Ansvara för livscykelhantering av befintliga tjänster, t.ex. upphandlingar, uppgraderingar och förändringar

  • Vara primär kontaktperson gentemot verksamhet och IT-avdelning

  • Planera och följa upp utvecklingsverksamheten (budgetunderlag, objektplaner, kvartalsplanering)

  • Leda incidenthantering och samordna interna resurser

  • Föra dialog med externa leverantörer och hantera eskaleringar

  • Stödja det agila arbetssättet och bidra till strukturerad, kvalitetssäkrad förvaltning

KvalifikationerSka-krav (obligatoriska – måste framgå tydligt i ditt CV)
  • Minst 6 års erfarenhet i en IT-nära senior ledarroll, t.ex. projektledare, uppdragsledare, Tjänsteansvarig IT, produktägare, scrum master eller förvaltningsledare IT, som omfattar:

    • Uppföljning av tid, kostnad och resultat

    • Rapportering till styrgrupper och chefer

    • Koordinering av flera parallella utvecklingsaktiviteter

    • Arbetsledning av minst 8 personer

  • Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

  • Du behöver minst uppfylla:

    • 4–8 års erfarenhet i rollen

    • Hög kompetens inom aktuell roll

    • Förmåga att leda delområden/mindre grupper

    • Självständigt arbetssätt

Bör-krav (meriterande)
  • Minst 1 års erfarenhet de senaste 5 åren av att projektleda upphandlingar i offentlig sektor

  • Minst 2 års erfarenhet de senaste 10 åren av att leda arbete med externa leverantörer kopplat till införande eller livscykelhantering av IT-system

  • Minst 1 års erfarenhet de senaste 5 åren av IT-tjänster inom HR Core, HRM eller lön

Villkor
  • Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss och uthyrd till kund

  • Uppdragsperiod: Start så snart som möjligt.

  • Slutdatum: 2026-12-17, möjlighet till förlängning

  • Omfattning: 75–100 %

  • Placeringsort: Norrköping, arbete på plats (viss möjlighet till distansarbete)

  • Registerkontroll och säkerhetsprövning krävs enligt gällande säkerhetsskyddsregler hos kunden

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post på grund av GDPR. För att din ansökan ska kunna behandlas ber vi dig därför att skicka in den via vår karriärsida

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-11-28
Antal platser 1
Hemsida Länk