Arbetsbeskrivning
Beltton AB söker nu en erfaren och självgående ekonom som trivs i en varierad roll med stort ansvar och breda arbetsuppgifter.
Vi erbjuder en utvecklande tjänst där du blir en nyckelperson i både vår svenska och norska verksamhet.
Om tjänsten
Som ekonomiansvarig hos oss får du ett brett och omväxlande uppdrag där du ansvarar för redovisning, rapportering och ekonomiska processer i både Sverige och Norge.
Rollen innefattar även vissa administrativa och operativa uppgifter kopplat till personal, system, teknik och logistik.
För att trivas i tjänsten bör du gilla att ta ett helhetsansvar och vara lösningsorienterad i vardagen.
Tjänsten är 60%
Arbetsuppgifter (Sverige)
- Bokslutsarbete och månadsavstämningar
- Rapporter och analyser
- Moms- och skattedeklarationer varje månad
- OSS-deklarationer (kvartalsvis)
- Redovisning till REPA (kvartalsvis)
- Löpande avstämningar och uppföljning av cashflow
- Bevaka lönsamhet samt beräkna och föreslå nya priser
- Årsbokslut, revision och inkomstdeklaration vid årsskifte
- Backup för lager och fältsäljare/support
Arbetsuppgifter (Norge)
- Provisionsberäkning, löner och personalärenden (inkl. kontakter med NAV)
- Löpande redovisning
- Fakturering
- Kund- och leverantörsreskontra inkl. betalningar, påminnelser och ev. inkassohantering
- Moms- och skattedeklarationer samt A-melding via Altinn
- Bokslut med avstämningar och rapportering
Övriga områden
- Ansvar för Pyramid/Tripletex och CRM (registervård, kampanjuppdateringar m.m.)
- Allmän tekniksupport
- Hantering av datorer, mobiler, surfplattor och användarkonton för nya och befintliga medarbetare
- Administration av telefoniavtal
- Frakt- och leveransuppföljning för Sverige, Norge och Danmark
- Personalansvar för huvudkontoret
- Administration av leasingupplägg och försäkringsärenden för bilar
- Boka resor vid konferenser och andra interna behov
- Diverse uppgifter som uppstår i den dagliga verksamheten
Kvalifikationer
Krav:
- Flera års dokumenterad erfarenhet inom ekonomi/redovisning
- Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Goda kunskaper i bokslut, deklarationer och ekonomiska flöden
- Erfarenhet av att arbeta självständigt med stort eget ansvar
- Stark administrativ förmåga och brett systemkunnande
Meriterande:
- Erfarenhet av norsk redovisning
- Vana vid Pyramid, Tripletex eller andra ERP-/CRM-system
- Erfarenhet av personal- eller systemansvar
Personliga egenskaper
Vi söker dig som:
- Har hög noggrannhet och analytisk förmåga
- Är lösningsorienterad och prestigelös
- Trivs med varierande arbetsuppgifter
- Kan arbeta strukturerat även när tempot varierar
- Gillar att ta initiativ och utveckla processer
Vi erbjuder
- En bred och viktig roll i ett växande företag
- Stort eget ansvar och goda utvecklingsmöjligheter
- Trevliga kollegor och en arbetsplats där man hjälper varandra
- Möjlighet att vara delaktig i flera av företagets nyckelprocesser
Ansökan
Skicka din ansökan och CV till Ewelina Ågerfalk [email protected] senast 260131
Urval sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.