Plats: Umeå
Omfattning: Heltid (flex, vardagar 8–17 som grund)
Anställning: Tillsvidare med 6 mån prov
Sista ansökningsdag: 15 okt 2025 (urval sker löpande)
Arbetsgivare: Homerun Festivals Sweden AB
Nu får du som är en driven och kreativ person som brinner för kommunikation och marknadsföring en möjlighet till en mycket spännande roll som Marknads- och kommunikationschef för några av Sveriges största festivaler!
Festivalbolaget Homerun Festivals är Sveriges snabbast växande arrangörsbolag. Homerun Festivals driver bland annat de årligt återkommande festivalsuccéerna Brännbollsyran, Bayside Festival, Playa Festival, Splash Luleå och Bonfire Festival. Nu söker vi en ny kollega där du kommer att ha en ledande och sammanhållande roll kopplat till marknadsföringen - från kreativa idéer, till planering och praktiskt utförande tillsammans med ditt team på fyra personer. Tjänsten utgår ifrån Umeå eller Stockholm där Homerun Festivals har sina kontor.
Rollen
Du leder Homeruns marknad och kommunikation för samtliga festivaler – från strategi och årshjul till genomförande och uppföljning. Du arbetar självständigt mot tydliga mål och budget, och coachar ett team på fyra.
Ditt uppdrag
Vem du är
Personliga egenskaper
Noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Kreativ och lyhörd. Social, driven och resultatinriktad – och räds inte att kavla upp ärmarna när det behövs.
Vad vi erbjuder
Snabba beslutsvägar, stor påverkan och ett engagerat team. Individuell lönesättning, friskvårdsbidrag, möjlighet till distansarbete och förmåner.
Homerun Festivals är ett oberoende festivalbolag med ca 5 000 medarbetare under säsong, 12 årsanställda året runt i Stockholm och Umeå.
Läs mer om bolaget på homerunfestivals.se.