Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Marknads & Kommunikationschef
Skicka ansökan 11 dagar kvar
Kommunikationschef
11 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Plats: Umeå

Omfattning: Heltid (flex, vardagar 8–17 som grund)

Anställning: Tillsvidare med 6 mån prov

Sista ansökningsdag: 15 okt 2025 (urval sker löpande)

Arbetsgivare: Homerun Festivals Sweden AB

Nu får du som är en driven och kreativ person som brinner för kommunikation och marknadsföring en möjlighet till en mycket spännande roll som Marknads- och kommunikationschef för några av Sveriges största festivaler!

Festivalbolaget Homerun Festivals är Sveriges snabbast växande arrangörsbolag. Homerun Festivals driver bland annat de årligt återkommande festivalsuccéerna Brännbollsyran, Bayside Festival, Playa Festival, Splash Luleå och Bonfire Festival. Nu söker vi en ny kollega där du kommer att ha en ledande och sammanhållande roll kopplat till marknadsföringen - från kreativa idéer, till planering och praktiskt utförande tillsammans med ditt team på fyra personer. Tjänsten utgår ifrån Umeå eller Stockholm där Homerun Festivals har sina kontor.


Rollen

Du leder Homeruns marknad och kommunikation för samtliga festivaler – från strategi och årshjul till genomförande och uppföljning. Du arbetar självständigt mot tydliga mål och budget, och coachar ett team på fyra.

Ditt uppdrag

  • Äga strategi, årshjul och KPI:er för alla festivaler.
  • Orkestrera paid/owned/earned: Meta, TikTok, Google, Snapchat samt OOH/aktivering.
  • Sätta konverteringsdriven funnel (inspiration → köp → lojalitet), gärna med e-handelsmindset.
  • Leda och utveckla marknads- och kommunikationsteamet.
  • Säkerställa lokal närvaro i respektive stad.
  • Varumärkesutveckling och tonalitet över alla kanaler.
  • On-site på utvalda festivaler; resor ca 10–20 dagar/år.
  • Ansvara för uppföljning av all extern kommunikation och externa byråer.

Vem du är

  • Erfaren marknads-, kommunikations- och/eller varumärkeschef med dokumenterad strategisk och operativ förmåga.
  • Van vid projekt-/arbetsledning och att driva team.
  • Erfarenhet från arbete med grafik och rörlig media, sociala medier är ett krav.
  • Meriterande: bakgrund inom e-handel mot unga konsumenter.
  • Mycket god kommunikativ förmåga på svenska och engelska, i tal och skrift är ett krav.
  • Du kombinerar kreativ ådra med performance-DNA och vet hur man kommunicerar med, och fångar, vår primära målgrupp Gen Z.
  • Hands-on-profil inom performance/optimering; erfarenhet av Google, Meta, TikTok och Snapchat värderas högt.
  • Utbildning kopplat till marknadskommunikation eller grafisk produktion är meriterande.


Personliga egenskaper

Noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Kreativ och lyhörd. Social, driven och resultatinriktad – och räds inte att kavla upp ärmarna när det behövs.

Vad vi erbjuder

Snabba beslutsvägar, stor påverkan och ett engagerat team. Individuell lönesättning, friskvårdsbidrag, möjlighet till distansarbete och förmåner.

Homerun Festivals är ett oberoende festivalbolag med ca 5 000 medarbetare under säsong, 12 årsanställda året runt i Stockholm och Umeå.

Läs mer om bolaget på homerunfestivals.se.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-11-26
Antal platser 1
Hemsida Länk