Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker en Upphandlare på deltid till Kammarkollegiet! I rollen gör du behovs- och marknadsanalyser, håller kontakt med leverantörer och tar fram statistik samt uppdaterar register. Du hanterar offerter, anbud och avtal, gör leverantörsurval och genomför självständiga upphandlingar, direktupphandlingar och avrop från statliga ramavtal.
Tjänsten omfattar följande arbetsuppgifter:
- Genomföra behovs- och marknadsanalys
- Upprätthålla leverantörskontakter och föra dialoger med nya leverantörer
- Ta fram och sammanställa statistik, samt uppdatering av olika register (exempelvis avtals- och kundregister)
- Hantering av offerter/anbud, avtal och urval av leverantörer
- Göra självständiga direktupphandlingar och inköp
- Göra självständiga upphandlingar samt
- Göra självständiga avrop från statliga ramavtal
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Upphandlare är ett konsultuppdrag på deltid, 50-60%, med start 2026-02-01 och beräknas pågå till och med 2026-06-30. Uppdraget kan genomföras flexibelt så att arbetet under vissa veckor är mindre, och mer omfattande andra veckor.
Uppdragets placeringsort är Kammarkollegiets kontor i Gamla stan i Stockholm med möjlighet för att arbeta på distans efter överenskommelse.
Krav för tjänsten:
• Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
• Minst fyra (4) års arbetslivserfarenhet som uphandlare på heltid i en myndighet.
• Goda kunskaper inom LOU/LUF
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift
• Erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg exempelvis Mercell TendSign.
• Van användare av upphandlingsverktyget TendSign
• Vara tillgänglig för intervju under vecka 50
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.
Meriterande för tjänsten:
- Självständig i sitt arbetssätt
- Processorienterad i sitt arbetssätt
- God vana av avrop genom förnyad konkurrensutsättning, av direktupphandlingar och annonserade upphandlingar
- Erfarenhet av avtalsförvaltning
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urval sker löpande och sista ansökningsdag är 2025-12-04.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hannah Trollsås via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post:
[email protected]
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
[email protected]
Välkommen med din ansökan!