Arbetsbeskrivning
Marknad- och kommunikationsavdelningen ansvarar för att öka publiken, stärka varumärket, stötta och utveckla arrangörerna och medlemsbasen. Avdelningen arbetar tätt tillsammans med och stöttar Riksteaterns organisation nationellt, regionalt och lokalt med det gemensamma målet att sprida scenkonsten och stärka dess roll i samhället. Här utvecklas kreativt innehåll och marknadsföring, PR och opinionsbildning, försäljning och turnéläggning av Riksteaterns repertoar. Avdelningen stödjer riksteaterföreningarna i att utveckla sitt arrangörskap, ta fram verktyg för medlemshantering och medlemskommunikation. Här finns redaktörer och systemansvariga för Riksteaterns kanaler och plattformar för intern och extern kommunikation.
Avdelningen består av en stab och fyra enheter: Försäljning & Relationer, Inhousebyrå, Kommunikation och Utveckling & Support som tillsammans arbetar för att bidra till Riksteaterns prioriterade mål.
Enhetens uppdrag är att utveckla, digitalisera och förvalta de system och plattformar som avdelningen ansvarar för samt erbjuda support och användarstöd i dessa. I tillägg till kommunikationsplattformar som webbsidan och intranätet ansvarar enheten för de system, plattformar och processer som omfattar Riksteaterns föreningar och medlemmar samt arrangörer och producenter.
Om tjänsten
Som supportmedarbetare på Riksteatern ger du professionell support och användarstöd till medlemmar och föreningsaktiva via telefon och mail.
Du hanterar supportärenden från start till avslut, bidrar till utveckling och digitalisering av våra system och plattformar samt säkerställer att våra verktyg för medlems- och föreningshantering är uppdaterade.
Rollen innefattar även administrativa uppgifter, deltagande vid Riksteaterevent och ett aktivt arbete för att förbättra service och arbetssätt.
Riksteatern befinner sig i en spännande förändringsresa mot ökad digitalisering, där supportfunktionen spelar en nyckelroll i att vägleda och stötta våra föreningar och arrangörer genom denna utveckling.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- Gymnasieutbildning eller motsvarande
- 1–3 års erfarenhet av support via telefon och mail för PC, Mac, surfplattor och smartphones
- Mycket goda kunskaper i Office365
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Dokumenterar erfarenhet från de senaste 2 åren av digitaliseringsarbete mot analog målgrupp och/eller AI och automatisering av kundtjänst
Det är meriterande om du har erfarenhet av system såsom CMS, ärendehantering eller medlemssystem. Arbete i, med eller mot medlemsorganisationer eller ideella föreningar betraktas också som fördelaktiga.
För att passa hos oss tror vi att du är:
- Ansvarstagande och tar självständigt ansvar för både egna och gemensamma arbetsuppgifter
- Serviceinriktad, tillmötesgående och har förmåga att anpassa kommunikation efter mottagare
- Duktig på förändringskommunikation med god förmåga att introducera nya arbetssätt och system på ett pedagogiskt sätt
- En god lagspelare med stor vilja att dela kunskap
- Initiativtagande och kommer gärna med nya förslag och lösningar
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga förmågor!
Vad erbjuder vi?
Riksteatern är en dynamisk verksamhet och organisation för alla, med plats för var och ens särskilda förmågor, perspektiv och kreativitet. Vår vision är scenkonst som sätter tankar och känslor i rörelse. Vi strävar efter att finnas för alla i hela landet som hela Sveriges scen.
Som medarbetare hos oss får du ta del av Riksteaterns föreställningar och verka på en arbetsplats där vi brinner för att engagera människor i hela landet.
Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning med placering i Hallunda utanför Stockholm. Resor i tjänsten och visst kväll- och helgarbete kan förekomma. Möjlighet till visst distansarbete finns i överenskommelse med närmaste chef. Tillträde sker så snart som möjligt.
Ansökan
Skicka in din ansökan snarast! Urval sker löpande vilket innebär att vi kan justera sista ansökningsdatum.
Riksteatern är en folkrörelse. Ca 40 000 medlemmar, 220 Riksteaterföreningar, 21 regionala föreningar och 50 anslutna organisationer i hela Sverige är en del av Riksteatern som arrangerar, förmedlar, producerar och utvecklar scenkonst. Kärnan i folkrörelsen är ideellt arbetande i riksteaterföreningar över hela landet. Som folkrörelse och nationell scenkonstinstitution bär Riksteatern ett särskilt ansvar att genom ett tydligt jämlikhets- och mångfaldsarbete skapa scenkonst som har förutsättningar att nå alla i hela landet. Riksteaterns vision är scenkonst som sätter tankar och känslor i rörelse - för alla, överallt. Vi vill vara en organisation för alla, med plats för var och ens särskilda förmågor, perspektiv och kreativitet. Därför strävar vi efter blandad arbetskraft som med sina olika erfarenheter har förutsättningar att bredda vårt utbud av scenkonst och därmed nå en bredare publik. Vi strävar med andra ord efter mångfald på, bakom och framför scenen. Riksteatern medverkar till närmare en halv miljon scenkonstbesök per år och har också en omfattande internationell verksamhet. Cullberg och Riksteatern Crea är delar av Riksteatern. Läs mer på https://www.riksteatern.se