Support Specialist
Skicka ansökan 170 dagar kvar
Support Skadereglerare Servicerådgivare Supportspecialist Kundtjänstspecialist
170 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om Carla Vi på Carla vill sätta en ny standard för hur man köper bil. Vårt mål är att det ska vara lika lätt och tryggt att köpa eller leasa en bil online, som allt annat man köper på nätet. Självklart ska alla bilar vara laddbara. Bolaget grundades 2020 i Stockholm och är nu i en spännande tillväxtfas och letar därför efter en ny härlig kollega till vår Support. På Trustpilot kan du även läsa mer om vad våra kunder tycker om oss: https://www.trustpilot.com/review/carla.se 3 år efter lansering är vi #1 i Sverige, har över 700 omdömen och en imponerande 4,7/5 i betyg Om rollen Som Customer Support Specialist ingår du i Support-teamet som bl.a. hanterar kundärenden, via telefon, mejl och interna system. Du är ansvarig för hanteringen av de administrativa uppgifterna efter att vi har levererat bilen och har ett nära samarbete med både interna och externa stakeholders. I dina uppgifter ingår bland annat:

  • Svara på frågor och förfrågningar från kunder via olika kommunikationskanaler som telefon, e-post och interna system
  • Vara drivande i och följa upp ärenden både gentemot kund och tredjepart så som verkstäder, finansinstitut, branchorganisationer och myndigheter
  • Hantera kundförfråganingar och ärenden genom att lyssna på kundens, förstå problemet och på ett effektivt och kostnadsmedvetet sätt arbeta mot en lösning eller ersättning.
  • Aktivt bidra med idéer till processförbättringar och underhåll av rutiner

Vem är du? Som person är du engagerad, social, strukturerad och full av energi. Du drivs av resultat och att vara bidragande i målet mot branschens nöjdaste kunder. Du har lätt att anpassa dig samtidigt som du har integritet och sakligt kan hantera problemställningar och förfrågningar agilt och friktionsfritt.

  • Tidigare erfarenhet av kundtjänst, företrädesvis via telefon och email
  • Tidigare erfarenhet från bilbranschen - företrädesvis som servicerådgivare, skadereglerare och liknande roller
  • Teknisk sakkunnighet kring fordon och ett genuint bil och bransch- intresse
  • God administrativ förmåga och lätt att ta till dig nya system
  • Goda kunskaper inom praktisk bilhandelsjuridik så som distansavtalslagen och konsumentköplagen
  • Gillar att arbeta i högt tempo
  • Handlingskraftig och god förmåga att fatta beslut
  • Välutvecklad och adaptiv kommunikationsförmåga på Svenska och Engelska
  • Har B-körkort

Vad vi erbjuder dig

  • Chansen att från grunden bygga upp ett företag som vill skapa en ny standard för hur kunder köper el- och laddhybridbilar, online
  • En dynamisk start-up miljö, där vi försöker jobba smartare och inte bara hårdare. Balansen mellan jobb och fritid är viktig för att skapa ett långsiktigt hållbart företag.
  • Ett tankesätt där vi tror att styrka finns i mångfald. Vi anställer människor oavsett bakgrund, utbildning, erfarenhet eller kön.
  • Frihet att välja arbetsplats, kontor finns men vi sätter inga krav på att du behöver vara på plats utan tycker att det viktigaste är att du leverera på dina arbetsuppgifter

Omfattning och placering: Start: A SAP Anställningsform: Heltid och tillsvidare Ort: Huvudkontoret i Stockholm och delvis vår verkstad i Kungsängen Arbetstider: Kontorstider, 09.00-18.00, vid behov kan kortare helg/kvällsinsatser förekomma Rapporterar till: Support & Logistikchef Är du vår nya kollega? Se till att ansöka redan idag! Urval och intervjuprocessen sker löpande så säkerställ att skicka din ansökan snarast.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-03-18
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare