Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Dansktalande kundtjänstmedarbetare för timanställning
Skicka ansökan 36 dagar kvar
Kundtjänstmedarbetare
36 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Dansktalande kundtjänstmedarbetare för timanställning till ungt och drivet team!

Conrad Elektronik Norden AB bildades 2005. Idag är vi till 100 procent ett e-handelsdrivet företag med mer än 750 000 attraktiva produkter inom elektronik och teknik. Vi är en liten, effektiv organisation som sitter i attraktiva, moderna lokaler på Skeppsgatan 19 i Västra Hamnen i Malmö.

Conrad Elektronik Norden AB är dotterbolag till Conrad Electronic som är ett 100 år ungt familjeföretag, beläget i Bayern, Tyskland. Conrad Electronic omsätter mer än 10 miljarder kronor årligen och har mer än 2 500 anställda i 17 länder.

Vårt mål är att bli Europas ledande inköpsplattform för B2B. Vi vill med vårt unika, breda och djupa produktsortiment och våra skräddarsydda tjänster täcka alla tekniska affärsbehov hos både våra företagskunder och slutkunder. Vårt motto som genomsyrar allt vi gör lyder: "All Parts of Success"


Arbetsuppgifter

Vi söker förstärkning till vårt kundserviceteam! Tjänsten i kundservice-funktionen innebär att du kommer att vara behjälplig vid frågor från kunder i Danmark. Tjänsten är en behovsanställning (timanställning vid behov) där du arbetar efter överenskommelse, baserat på verksamhetens behov. Du kommer att besvara inkommande frågor från kunder där ärendena rör såväl produktspecifika frågor som leveranser och returer. Frågorna besvaras framförallt via mejl men ärendehantering via telefon kan förekomma. Utöver detta tillkommer även administration relaterat till kundens ärende men även vid uppdatering och utveckling av vår hemsida.

Din primära uppgift är att ge god service till kunderna och medverka till att kunderna får rätt produkt utifrån deras specifika behov och önskemål. Du kommer att ingå ett mindre team och rapporterar direkt till kundtjänstchefen.


Bakgrund/profil

Du har avslutat gymnasieutbildning och vi ser gärna att du har erfarenhet från en liknande roll tidigare. Det är meriterande med erfarenhet av e-handel. Du har mycket goda kunskaper framförallt i danska men även engelska och svenska, såväl i skrift som i tal. Vi ser det som en fördel om du kan tyska samt har erfarenhet av systemet SAP eller Zendesk. Dessutom är det självklart viktigt med ett intresse för teknik!


Personliga egenskaper

Du trivs med teamarbete och tvekar inte att stötta dina kollegor vid behov! Du söker en arbetsplats med högt i tak och beskriver dig själv som öppensinnad, kommunikativ och social. Vidare har du en stark serviceanda och är mån om att göra skillnad i ditt arbete – varje dag.


Omfattning/anställningsort/tillträdesdag

Behovsanställning (Timanställning vid behov) / Malmö / Omgående


Information

Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas snarast och vi ser därför att du ansöker så fort som möjligt.

Ansökan (CV och personligt brev) skickar du till [email protected]


Välkommen med din ansökan!

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Behovsanställning
Publicerad 2025-12-10
Antal platser 1

Liknande jobb

Godsmottagare Kundmottagare Ordermottagare Orderhandläggare Orderadministratör
6 dec
Reparatör Mekaniker Servicetekniker Servicemekaniker Underhållsmekaniker Kundtjänstmedarbetare
4 dec
Tekniker Mekaniker Servicetekniker Servicemekaniker Fältservicetekniker
Igår