Vi söker en skadereglerare
Skicka ansökan 10 dagar kvar
Skadereglerare
10 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa en kundupplevelse som ger en wow-känsla? Är du initiativtagande, självgående och trivs i en miljö där vi tillsammans driver förändring? Då kan detta vara rollen för dig!

Som skadereglerare hos oss har du en central roll i att säkerställa en effektiv och kundfokuserad skadehantering. När olyckan är framme ska vi finnas där – snabbt, smidigt och med ett bemötande som gör att kunden lämnar oss med en wow-känsla. I rollen hanterar du skadeanmälningar gällande lösöre/egendom och reseskador, där du utreder, fattar beslut och kommunicerar lösningar utifrån försäkringsvillkor och praxis. Våra kunder möter oss främst digitalt och via telefon, och vi ser till att varje kundinteraktion präglas av tydlighet, omtanke och engagemang.

Vi är ett team som stöttar varandra, men vi söker dig som trivs med att ta egna initiativ och fatta självständiga beslut. För att lyckas i rollen behöver du vara trygg i att driva ärenden framåt på egen hand, samtidigt som du aktivt bidrar till teamets utveckling. Vi står inför spännande förändringar där digitalisering och automatisering blir en allt större del av vår vardag. Vi vill ha med dig som inte bara anpassar dig till förändring, utan som också vill vara med och driva den!

Vem är du?

Det är viktigt att du känner dig bekväm i en digital och föränderlig arbetsvardag. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från försäkringsbranschen men det måste inte vara just skadereglering, det viktigaste är din inställning, drivkraft och vilja att utvecklas. Du behöver ha förmågan att arbeta i flertalet system parallellt.

  • Initiativrik och självgående – du vågar ta egna beslut och driva dina ärenden från start till mål.
  • Lösningsorienterad och förändringsbenägen – du ser möjligheter i förändring och bidrar aktivt med idéer som utvecklar vårt arbetssätt.
  • En lagspelare som också trivs med självständigt arbete – du delar kunskap, stöttar kollegor och är en del av ett team där vi lyfter varandra.
  • Serviceinriktad med stark kommunikationsförmåga – du kan skapa trygghet och engagemang genom ditt bemötande, både skriftligt och muntligt.
  • Stort digitalt intresse

Mer information

Tjänsten är en tillsvidareanställning (som inleds med provanställning) med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är på vårt kontor på Platensgatan i Linköping.

Du ansöker genom att svara på några urvalsfrågor och bifoga CV. Vår rekryteringsprocess utgår ifrån ett fördomsmedvetet och kompetensbaserat arbetssätt med tester tidigt i processen. Vi tror att det är en process som passar dig som kandidat, då vi gör en rättvis bedömning av dina kompetenser. Testerna är två arbetspsykologiska tester och de kommer att skickas ut till de som uppfyller våra krav. Därefter intervjuar vi de som matchar kompetensprofilen bäst. Var uppmärksam på att mejlet med testerna kan hamna i din skräppost.

Vi vill uppmärksamma dig på att vi i rekryteringsprocessen gör vi bakgrundskontroller på slutkandidater för att få en helhetsbild av dig som kandidat och din lämplighet för den tjänst du sökt.

Vill du veta mer om tjänsten: Kontakta Skadechef egendom privat Adriana Holm Hammarskiöld 013-290412 Har du frågor kring rekryteringsprocessen kontakta HR-Partner Elin Wigert 013-290788. Facklig kontaktperson, Forena, Jens 011-29 02 66.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-03-17
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare