Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför tänker vi nytt och använder den senaste tekniken för att förenkla och förbättra, utveckla och leverera it-tjänsterna för den svenska socialförsäkringen. Välkommen till en av Sveriges största it-avdelningar.
Beslut och utbetalningar sker digitalt och därför är it-avdelningens uppdrag inom Försäkringskassan helt avgörande. Avdelningen består av ca 1300 medarbetare och ett antal konsulter fördelade på 8 it-kontor i Sverige. It-avdelningen leds av ett CIO office där verksamhets- och ekonomistyrning, juridisk it-kompetens samt kansliet för samordnad säker statlig it-drift samlas.
Dokumentation, internt och externt samarbete
Som administrativ assistent inom CIO office bidrar du till organisationens olika uppdrag. Rollen innebär ett nära samarbete med verksamheten och i arbetet tar du egna initiativ till förbättring. Du kommer ha stor del i ledningens kommunikation med omvärlden med fokus på kommunikativ paketering av leveranserna och bör därför ha ett öga för detaljer, kommunikation och svenska språket.
I arbetet hanterar du mötesdokumentation, personaladministration, behörigheter och inköp. Du koordinerar och följer upp aktiviteter inom arbetsmiljö, verksamhetsplanering, konferenser med mera. Tjänsten innebär också arbete med diarieföring och verksamhetens administrativa processer. Du samarbetar med och är kontaktperson åt andra verksamheter både internt och externt. Du kommer arbeta tillsammans med CIO:s assistent och avlasta och förstärka vid behov.
Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.
Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål
• har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat
• är trygg och förtroendeingivande, även i belastade situationer
• identifierar snabbt problem och löser dessa på ett relevant sätt.
Det är meriterande om du
• har universitets eller högskoleutbildning
• har goda kunskaper i Officepaketet
• har erfarenhet av arbete med skriftlig kommunikation
• har erfarenhet av it-verksamhet
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
En tjänst, tillsvidareanställning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. I den här rekryteringen används arbetspsykologiska test som en del i urvalsarbetet Placeringsort: Stockholm, Telefonplan.
Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs
Kontaktpersoner
Chef: Julia Brudin 010-114 07 34 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Anneli Wetterholt, 010-118 68 12 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Olle Dahlberg, Saco-S: Ann Wiström, Seko: Eliza Grundström. Samtliga nås via vår växel på 08-786 90 00.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 1 april 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.