Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av att jobba som handläggare inom statlig myndighet? Just nu söker Statistikmyndigheten SCB i Örebro flera erfarna handläggare.
Statistikmyndigheten SCB ansvarar för officiell statistik och annan statlig statistik. Det innebär att utveckla, framställa och sprida statistiken. Dessutom samordna systemet för den officiella statistiken i Sverige.
Arbetstid måndag-fredag mellan kl 08-16, 30-40 timmar i veckan.
Uppdragstid: 10 mars till 5 juni 2025
Du ansöker på www.randstad.se, innan den 2025-01-15. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Li Ekeflo, [email protected].
För Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din ansökan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring din ansökan ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV.
Randstad Operational är karriärpartnern som hjälper dig att säkra ett jobb som kompletterar din kompetens, främjar god balans mellan jobb och fritid och bidrar till dina mål. Som konsult hos Randstad Operational är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra många spännande kunder. Du får konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Med oss som karriärpartner får du tillgång till en mängd olika karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och bygga ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som bryr sig om dig, ditt arbetsliv och ditt välmående, och erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Som handläggare förväntas du kontrollera inkomna siffror där avvikelser förekommer enligt våra granskningskontroller. Viss granskning av uppgifter kan vara komplex om det handlar om att t.ex. hjälpa uppgiftslämnaren att räkna ut arbetsgivaravgifter, lönekostnader eller liknande för ett större företag.
För att vara behjälplig med dessa ärenden sker kontakt med uppgiftslämnaren och man förväntas även hjälpa med annan service så som att guida i insamlingsverktyg/blanketter/filer, få nya inloggningsuppgifter eller uppdatera kontaktpersonuppgifter eller på annat sätt stötta uppgiftslämnarna.
I rollen ingår det att:
Kvalifikationer
För att vara aktuell för uppdraget behöver du ha:
Vi ser också att du har:
Det är meriterande med erfarenhet av att driva eget företag och kunskap om statistik på grundläggande nivå
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.