Arbetsbeskrivning
Med en vision om att göra den komplexa tillverkningsindustrin enkel grundades HANZA år 2008. Sedan dess har HANZA vuxit till ett globalt tillverkningsföretag med verksamhet grupperade i sex fabriksparker i sju länder och omsätter i dag över 5 miljarder.
HANZA erbjuder kunderna alla leverantörer under ett paraply, vilket förenklar kundens tillverkningsprocess. Genom att erbjuda produktionsanläggningar med olika tillverkningsteknologier inom samma geografi eliminerar HANZA behovet av en komplex leverantörskedja. Resultatet är en smidigare, mer effektiv tillverkning – och ett mer hållbart val för planeten. Inom företagets fabriksparker, eller kluster, tillverkas en mängd olika produkter, allt från kompasser till returautomater.
En grundbult i deras filosofi är att inte växa för att bli större – utan för att bli bättre! Senaste förvärvet av ett miljardbolag i Finland, skedde så sent som i början av december med tillträde under första kvartalet 2025. Och nu utvecklas även ekonomifunktionen, för att kunna hantera framtida förvärv, utvecklingsfaser och en växande verksamhet. En Deputy CFO står på önskelistan och du kommer bli en viktig medarbetare i koncernen och en uppskattad parhäst till Lars, koncernens CFO.
”Det här en ny roll i organisationen och det kommer finnas stora möjligheter att själv vara med och forma rollen, utifrån våra behov och personens kompetens och intressen”, säger Lars.
I rollen som Deputy CFO kommer du bl a:
• Ansvara för och utveckla treasuryarbetet inom HANZA Group
• Arbeta med likviditetsprognoser, skatt, budget och forecast
• Driva arbetet med månads- och kvartalsbokslut
• Analysera och utveckla KPI:er för bättre beslutsfattande
• Vara involverad i arbetet med bolagsförvärv
• Driva olika utvecklingsinitiativ och projekt, t ex modeller för lönsamhetsanalyser per kund och jämförelser mellan enheter
I rollen som Deputy CFO behöver du ha en akademisk examen inom ekonomi och en gedigen erfarenhet av arbetsuppgifterna ovan. Om du har erfarenhet av att arbeta i en liknande position i ett internationellt bolag är det ett plus. Du är bra på att fatta beslut, gillar att driva förbättringsprojekt och uppskattar att laget går före jaget.
”För att trivas hos oss behöver du vara beredd på att det svänger fort och ofta. Du behöver vara trygg och stå stadigt i förändringar och tycka det är spännande med förvärv och fusioner”, säger Diana, Head of HR & Communication.
”Lika viktigt är att våra värderingar känns rätt för dig. Kommunikation, laganda, enkelhet, fokus och ägarskap är hjärtat i HANZA och förenar oss globalt. De är grunden för allt vi gör, och vi söker dig som delar dem och vill bidra till vår framgång.”, fortsätter Diana.
Välkommen att söka en roll som är väldigt viktig för HANZAS fortsatta utveckling!
Här kan du läsa mer om HANZA: https://hanza.com/sv/
Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta någon av oss:?
Magnus Åberg, 070-981 77 51
[email protected]
Maria Dahl, 0720-303840
[email protected]?
P.S. Vi jobbar kompetensbaserat och önskar därför inget personligt brev. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.