Koordinator inom verksamhetsstöd till AjaBajaCancer
Skicka ansökan 23 dagar kvar
Koordinator
23 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

AjaBajaCancer växer stolt och behöver nu utöka inom verksamhetstöd. AjaBajaCancer grundades 2018 och är en ideell förening som underlättar vardagen för familjer som drabbats av barncancer. Vi har en vision om att ingen ska känna sig ensam när ett barn drabbats av cancer och har under det senaste året hjälpt över 600 familjer. I rollen välkomnas du till en inkluderande och driven arbetsplats med korta beslutsvägar där varje person arbetar hårt och delar samma glädje och passion – att underlätta vardagen för familjer som är drabbade av barncancer. Om tjänsten Som koordinator inom verksamhetsstöd blir du en viktig del av vårt engagerade team på sex personer med stöd av en styrelse och ett nätverk av fantastiska volontärer. I rollen fokuserar du på vår kärnverksamhet – att stötta och ha kontakt med familjer som söker vår hjälp. Ingen dag är den andra lik, och tillsammans med teamet och volontärerna bidrar du till att skapa trygghet och göra vardagen lite lättare för de som behöver oss som mest. I rollen ingår bland annat: • Familjekontakt och ansökningshantering - Hantera infomailen, svara på frågor och behandla ansökningar från familjer. • Planering och genomförande av aktiviteter - Organisera och följa upp digitala och fysiska aktiviteter för familjer. • Samarbeten och logistik - Kontakta samarbetspartners och sjukhus för att planera, genomföra och utvärdera gemensamma projekt. • Volontärhantering - Utveckla och koordinera volontärinsatser. • Ungdomsträffar - Planera och delta i regelbundna ungdomsträffar i Stockholm, Malmö och Göteborg. • Barncancercentrum-besök - Besöka barncancercentrum på sex olika orter för att stärka relationer och erbjuda stöd. • Administrativa uppgifter - Hantera presentkort, biljetter och andra resurser för familjer samt utvärdera våra insatser genom enkäter och andra uppföljningsmetoder. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med en provanställning på 6 månader. Arbetstiderna är flexibla samt arbete kan förekomma kvällar och helger. AjaBajaCancer erbjuder flexibla kontorsplatser på Malmskillnadsgatan. Vem är du? För att lyckas i rollen ser vi gärna att du: • Har erfarenhet av administrativt arbete och projektledning. • Har goda kunskaper i Office 365. • Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift. • Har en gymnasieexamen som grund. Meriterande: • Erfarenhet av att arbeta med Microsoft Dynamics (CRM). I denna rekrytering kommer personlig erfarenhet inom området att väga tungt. Utöver det är du flexibel, prestigelös och har förmågan att snabbt anpassa dig till förändrade arbetsuppgifter. När arbetsbelastningen är hög kan du effektivt prioritera det viktigaste. Du är också strukturerad, har förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och ser till att inget viktigt faller mellan stolarna. Din samarbetsförmåga gör att du arbetar effektivt tillsammans med andra i teamet. Vidare är du initiativrik och driven, vågar prova nya idéer och tar ansvar för egna projekt, samtidigt som du är öppen för att utvärdera och justera när det behövs. Du är också en empatisk person som skapar trygghet för familjer i kris, visar förståelse och hanterar svåra situationer med balans, utan att låta dem påverka ditt eget välmående i större utsträckning. Om verksamheten AjaBajaCancer grundades 2018 och är en ideell förening som underlättar vardagen för familjer som drabbats av barncancer. Vi har en vision om att ingen ska känna sig ensam när ett barn drabbats av cancer. Vår mission är att bekämpa utsattheten för alla som påverkas av barncancer. För att nå våra mål arbetar vi med personligt stöd men samtidigt skapar vi en kollektiv gemenskap för att alla ska känna sig delaktiga. Vi strävar även efter att vara aktivt närvarande för att finnas tillgängliga för familjer där de behöver oss och för att delta i samhällsdebatten. Föreningen blev 2021 utsedda till årets medmänniskor på Svenska Hjältargalan. Du kan läsa mer på www.ajabajacancer.se Denna rekryteringsprocess innehåller bakgrundskontroll som sammanställer tidigare offentligt brottsregister. Bakgrundskontrollen består av offentlig information som hanteras konfidentiellt. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-20
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk