HR-partner sökes! - Kristianstad
Skicka ansökan 27 dagar kvar
HR Business Partner
27 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Har du minst 5 års erfarenhet av en liknande roll och erfarenhet från flera organisationer? Betraktar du förändringsarbete som en spännande del av ditt yrke och tycker det är viktigt med ständigt lärande? Då kan det vara dig vi söker!

Om tjänsten

Vi på Perido söker nu en HR-partner till vår kund, ett framstående mediaföretag med kontor i många städer i Sverige. Till denna tjänst söker de någon som kan vara på plats på någon av deras i kontor i antingen Kristianstad, Jönköping, Karlskrona eller Halmstad.

Dina arbetsuppgifter

Ditt huvudsakliga ansvar är att stödja organisationens chefer genom rådgivning och utförande av HR-relaterade frågor inför, under och vid avslut av anställning. Du är HR avdelningens ansikte utåt och är den som tillsammans med cheferna fångar upp signaler i verksamheten i syfte att jobba med arbetsklimat- och organisationsfrågor. Du använder din kunskap om verksamheten, är väl insatt i organisatoriska utmaningar och bidrar till relevant utvecklingsarbete med lyhördhet för verksamhetens behov. I din roll kommer du att ha ett nära samarbete med ett uttalat verksamhetsområde inom organisationen och vara en aktiv medlem i den verksamhetens ledningsgrupp. Rollen är bred och innefattar såväl strategiska som operativa HR-frågor.

Dina arbetsuppgifter:

  • Tillämpa HR-processer och rutiner inom hela medarbetarresan (attrahera, rekrytera,
  • introducera, utveckla & behålla och avsluta)
  • Agera som chefernas naturliga partner i HR-relaterade frågor gällande bland annat
  • lagar, policys, processer samt IT-verktyg
  • I samarbete med HR-strateger delta i framtagande och utveckling av HR-processer och
  • verktyg
  • Arbeta aktivt för god arbetsmiljö och stödja chefer i proaktivt hälsoarbete och
  • rehabiliteringsfrågor
  • Bidra i organisationsutveckling och förändringsarbete
  • Stödja och coacha chefer i sin roll som ledare med syfte att säkerställa engagemang,
  • inkludering och målfokus för sina medarbetare
  • Förändringsinriktat HR-arbete i ledningsgrupp inom tilldelat verksamhetsområde
  • Omvärldsbevakning

Dina egenskaper

Vi söker dig som betraktar förändringsarbete som en spännande del av ditt yrke och tycker det är viktigt med ständigt lärande. Du gillar att utmana dig själv och drivs av att uppnå resultat. Du har en hög integritet och en etisk kompass, som hjälper dig att navigera när pressade

situationer uppstår. Sist men inte minst är du en lyhörd och prestigelös kollega som har lätt för

att bygga långsiktiga och goda relationer.

Är det dig vi söker?

Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!

Kvalifikationer:

  • Högskoleutbildning inom till exempel personal- eller beteendevetenskap
  • Minst 5 års erfarenhet av att arbeta som HR-partner
  • Erfarenhet från olika organisationer
  • Vana att arbeta processinriktat i olika HR-system
  • Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift

Meriterande:

  • Arbetat med utvecklingsprojekt inom ramen för HR

Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag i 3 månader, med stor chans till förlängning. Start i januari.

Ansökan

Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.

Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34963 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.

Om Perido

Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-18
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 3 - 6 Månader
Hemsida Länk