Arbetsbeskrivning
Axjo Group är ledande i Europa och USA avseende tillverkning, utveckling och marknadsföring av innovativa, hållbara emballagelösningar i återvunna polymera material. Företagens ambition är att leverera hållbara, cirkulära och miljösmarta produkter till våra kunder. Tillverkning och logistik sker vid moderna anläggningar i Sverige, Finland och USA. Koncernen har en omsättning på 600 MSEK med drygt 200 anställda och växer kraftigt. Som en effektiv, innovativ och hållbarhetsmedveten organisation sätter Axjo höga mål och under kommande år investeras i både fabriksutbyggnad och nya bolag för att möta behovet på marknaden och fortsatt vara ledande inom materialutveckling. Läs mer på www.axjo.com
Som internationell ledande aktör inom hållbara emballagelösningar tar vi nu ytterligare kliv och rekryterar en ny verksamhetsnära roll som BUSINESS CONTROLLER till ekonomifunktionen, Axjo Group.
Hos oss är hållbarhet mer än bara ett ord – det är kärnan i vår verksamhet och en del av vår identitet. Vi har som mål att leda utvecklingen mot en mer hållbar framtid genom innovativa lösningar och en stark tro på cirkulär ekonomi. Med stor passion för kreativa idéer kring nya produkter och affärslösningar händer det hela tiden nya spännande saker hos oss. Du välkomnas in i ett team bestående av fem engagerade och erfarna kollegor där du får möjlighet att forma innehållet med dina kunskaper och erfarenheter. Du kommer arbeta i en verksamhetsnära roll och rapporterar direkt till vår CFO som blir en viktig utvecklande samarbetslänk. Ditt fokus är att stödja och optimera organisationen genom ekonomisk analys, beslutsunderlag med vägledning och förslag till utveckling. Du agerar bollplank och är utmanaren kopplat till investeringar och framtagning av Roi etc. Du kommer även arbeta fram de mest relevanta mätetalen, analysera inköpsdata, efterkalkyler och stötta i prognos- och budgetprocesser. Vi ser mycket positivt på kreativa förslag på effektivitetsförbättringar för ökad insikt och tydlighet i våra affärer. Arbetet sker i tätt samarbete med framför allt ledningen för Axjo Europe, säljorganisationen och vår R&D-avdelning.
Alla i teamet arbetar till största del på plats och utgår från vår anläggning i Gislaved. Det är formen vi föredrar men vi är flexibla och kan diskutera möjligheter för den som vill att också arbeta hemifrån vid behov.
DIN PROFIL
Vi söker dig som är utbildad civilekonom med kunskap eller intresse för affärscontrolling. Du har ett antal års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och kan med fördel komma från producerande bolag eller revisionsbranschen med bred inblick inom området. Du är van att arbeta med förbättringsförslag och lösningar för att driva verksamheten och utvecklingen framåt. Som person är du trygg i din yrkeskunskap, engagerad och driven med en god förmåga att skapa ordning och struktur. Du har en utvecklad analytisk ådra och ett lösningsorienterat angreppssätt med en vilja att utmana i diskussioner på ett prestigelöst sätt. Med hjälp av din goda kommunikativa förmåga förmedlar du relevant information till berörda parter. Vi hoppas att du är målinriktad, idérik och uppskattar att jobba tillsammans mot gemensamma mål. Att skapa förtroende och bygga goda långsiktiga relationer såväl inom organisationen som utanför är mycket uppskattat. Du är självklart en van användare av affärssystem likväl som du hanterar Excel och BI-verktyg mycket väl. Erfarenhet av att bygga egna rapporter i Power BI är starkt meriterande. Du behärskar engelska språket bra då vi arbetar i internationell miljö. Välkommen med din ansökan.
KONTAKT
I denna rekrytering samarbetar Axjo Group med FindMood. Du ansöker till tjänsten på www.findmood.se. Vi räknar med påbörja intervjuarbetet under vecka 4. Ansvarig rekryterare är Anna Andersson och hör gärna av dig med frågor under processens gång till 0708-941101. Önskar God Jul & Gott Nytt år! Hoppas vi hörs.