Vi på DIB Travel är passionerade reseentusiaster som vill göra reseplanering så enkel som möjligt - några klick och du är redo att åka iväg!
Vi bygger en global toppmodern online plattform för att effektivisera och digitalisera reseupplevelsen för resor i tjänsten för företag, organisationer och offentlig verksamhet.År 2016 grundades DIB Services AB och resan med att utveckla vårt självbokningssystem för affärsresor började. Vi är idag cirka 60 medarbetare och vår majoritetsägare är Jan Ståhlberg, Thrill Impact.
Vi letar nu efter en ny kollega att ansluta till vårt team som kommer att arbeta som Nordic Bid Manageroch leda oss in i framtida affärer med nya företagskunder.
RollbeskrivningSom Bid Manager är du ansvarig för att leda, utveckla och samordna processen att lämna anbud i samband med upphandlingar, offertförfrågningar eller förfrågningar, både från offentliga verksamheter och privata näringslivet. Du kommer att arbeta nära våra interna avdelningar, försäljning, produkt och tech.
Kunder Vår huvudmarknad är idag Sverige och våra kunder finns i hela Sverige, där storstadsregioner och Norrland är dominerande. Vi är nu redo för nästa steg i vår utveckling och det är att bredda vårt erbjudande i Norden. Vissa av våra befintliga kunder har verksamheter i våra grannländer och använder idag vår tjänst både i Norge, Danmark och Finland.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Analysera kundens krav: Läsa och förstå förfrågningsunderlag (t.ex. RFP, RFQ eller RFI) för att identifiera kundens behov och krav. Säkerställa att organisationen kan leverera vad som efterfrågas.
Leda bid-processen:Samordna interna resurser och intressenter för att skapa ett konkurrenskraftigt anbud. Organisera möten och workshops för att samla in nödvändig information från olika avdelningar (t.ex. tech , försäljning & marknad, customer success teamet, kundsupport ).Säkerställa att alla leveranser skickas in i tid och att alla specifikationer uppfylls.
Utforma anbud & offerter:Ansvar för att skriva, redigera och presentera anbudsdokumenten. Säkerställa att språket är professionellt, att layouten är tydlig och att innehållet är anpassat till kundens behov.Säkerställa efterlevnad och kvalitet:Kontrollera att anbudet följer de krav och riktlinjer som kunden har ställt. Säkerställa att all dokumentation är korrekt och levereras inom angiven tidsram.
Strategisk analys och prissättning:Arbeta nära försäljning, produkt och tech för att ta fram en strategi som gör anbudet konkurrenskraftigt. Analysera marknaden och konkurrenterna för att föreslå rätt prisnivå och upplägg.
Presentation och förhandling:Deltar ofta i kundmöten för att presentera anbudet och svara på frågor. Kan även vara involverad i förhandlingar om villkor och priser.
Uppföljning och lärdomar:Utvärdera resultatet av anbudet, oavsett om det vanns eller förlorades. Samla in feedback (från kunder & interna avdelningar) för att förbättra framtida anbudsprocesser.
Vem är du för att lyckas:
Du har arbetat som BID Manager minst 3 år samt har erfarenhet från resebranschen. Mycket meriterande med relevant utbildning så somPublic Bid Manager IHM eller liknande. Även mycket meriterande om du har arbetat nordiskt.
Du är vass på nedan:
Vad erbjuder vi:
Att vara en del av ett snabbväxande bolag där du får chansen att arbeta med försäljning av vår innovativa plattform till företagsmarknaden. Vi är ett företag som värdesätter dina tankar och idéer, vi vill höra din röst och vill att du påverkar vår framtidsresa. Om du också är genuint intresserad av hur kombinationen av senaste teknik och utmärkt personlig service kan se ut inom resebranschen är vi rätt ställe. Vi finns i centrala Stockholm med flera närliggande pendlingsmöjligheter och sitter på ett modernt kontorshotell.
Pensionspar enligt ITP1, friskvårdsbidrag samt möjlighet till bonus ingår
Heltid vardagar med minst 3 dagar/vecka på kontoret i Stockholm. Vi ser att du bor i Stockholmsområdet.
Start enligt överenskommelse.
Varmt välkommen med din ansökan och har du frågor om tjänsten kontakta då rekryterare Jannica Grönqvist på [email protected] alt 0723-240421