HR-assistent / Administration 30 tim/v
Skicka ansökan 25 dagar kvar
HR-assistent
25 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten: Vi söker nu en noggrann och serviceinriktad HR-assistent med administrativ erfarenhet för ett varierande och ansvarsfullt arbete. I rollen som HR-assistent kommer du att stödja vår HR-chef med administrativa uppgifter, samt bidra till att skapa en effektiv och trivsam arbetsmiljö. Tjänsten är på 30 timmar per vecka, och du kommer att ha en central roll i vårt dagliga HR-arbete. Arbetsuppgifter: Som HR-assistent kommer du att ha ett brett ansvarsområde där du bland annat kommer att: Stödja i rekryteringsprocesser, inklusive annonsering av tjänster, urval och bokning av intervjuer. Administrera anställningsavtal och personaldokument. Hantera löpande personaladministration, inklusive registrering av frånvaro, sjukfrånvaro och ledigheter. Assistera vid introduktion och onboarding av nya medarbetare. Upprätthålla och uppdatera personalregister och HR-system. Bistå med rapportering och statistik kring personal och HR-relaterade frågor. Administrativt kontorsarbete kring fakturor, handläggning av kreditkunder, svara på E-post samt i telefonväxeln mm. Kvalifikationer: Vi söker dig som har: Tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom HR och/eller personaladministration. Goda kunskaper i MS Office, framför allt Excel och Word. Förmåga att arbeta noggrant, strukturerat och självständigt. En hög grad av integritet och respekt för konfidentiell information. Goda kommunikativa färdigheter, både muntligt och skriftligt på svenska. Personliga egenskaper: Vi tror att du är: Serviceinriktad och trivs med att hjälpa andra. Noggrann och detaljorienterad i ditt arbete. En självgående och ansvarstagande person som kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Positiv, engagerad och trivs i en miljö där det händer mycket. Vi erbjuder: En stimulerande och utvecklande arbetsmiljö. Möjlighet att vara med och utveckla HR-arbetet på en växande arbetsplats. En arbetsplats med korta beslutsvägar och god gemenskap. Förmåner som personalrabatt och friskvårdsbidrag Ansökan: Vänligen skicka in din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast 2025-01-12. Vi kommer att behandla ansökningar löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen till ICA Maxi Moraberg – här skapar vi tillsammans en riktigt bra kundupplevelse!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-16
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

HR-chef HR-konsult Rekryterare HR-assistent HR-specialist Projektledare HR-generalist HR-koordinator HR-administratör Personalsamordnare Personalhandläggare
5 dagar sedan