Personaladministratör
Skicka ansökan 39 dagar kvar
Administratör Personaladministratör
39 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Regionteatern Blekinge Kronoberg är en scenkonstinstitution för två regioner. Regionteatern har som uppdrag att producera, arrangera och stimulera scenkonst för barn, unga och vuxna. Verksamheten omfattar egen produktion, samproduktion, pedagogisk verksamhet, residens, gästspel och turnerande verksamhet.

Regionteatern är ett aktiebolag som ägs av Region Kronoberg, Region Blekinge och Växjö kommun. Teatern har sina repetitionslokaler, ateljéer, verkstäder och administration i Växjö. Regionteaterns verksamhet omfattar teater, dans och olika evenemang på turné i skolor, bygdegårdar och på andra typer av scener, främst i Kronoberg och Blekinge, samt på de egna scenerna i Växjö och i Karlshamn.

Regionteatern söker en erfaren administratör för lönehantering och personaladministration

I arbetsuppgifterna ingår förutom, lön och tidredovisning även att rapportera in skatter, pensioner, statistik, etc. till berörda myndigheter. Lönerna idag görs i Kontek lön och HRM-tidredovisningssystem.

Detta ingår i arbetsuppgifterna:

  • Löpande lönehantering, vilket även omfattar turnétraktamenten, reseräkningar, tidredovisning och övertidsberäkning utifrån bestämmelser i kollektivavtal.
  • Support i löne- och avtalsfrågor till teaterns ledningsgrupp och administrativ chef.
  • Redovisningar arbetsgivaravgifter till skatteverket, underlag till Fora, Collectum, SCB och årlig lönestatistik.
  • Utfärda arbetsgivarintyg.
  • Assistera ekonomi- och administrativ chef med kontraktsskrivningar m.m.
  • Därutöver kan andra arbetsuppgifter tillkomma som ligger inom områdena lönehantering och personaladministration.

Kvalifikationer/utbildning:

  • Ekonomisk utbildning, minst gymnasieutbildning inom ekonomi.
  • Goda kunskaper inom det personalekonomiska området.
  • Minst 3-5 års erfarenhet av löneadministration.
  • Erfarenhet av att tolka kollektivavtal.
  • Behärskar svenska i både tal och skrift.
  • Goda datorkunskaper.

Personliga egenskaper för att lyckas i rollen:

  • Strukturerad med sinne för detaljer.
  • Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för dina uppgifter.
  • Lätt för att arbeta tillsammans med andra människor.
  • Du är flexibel, lösningsorienterad med god förmåga att prioritera.
  • Du är serviceinriktad och kommunikativ.

Anställningsform:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 60 %. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde mars/april 2025 eller enligt överenskommelse. Kollektivavtal finns.

Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.


Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-18
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Liknande jobb

Örebro
Heltid
Ekonomiassistent Fakturaadministratör
12 dagar sedan
Härryda
Heltid
Administratör Orderhanterare Orderkoordinator Orderadministratör Kontorsadministratör Logistikadministratör Administrativ koordinator
Idag