Arbetsbeskrivning
Om företaget och rollenFöretaget är ett globalt börsnoterat bolag som nu söker en Payroll Specialist för att stötta upp under en period då företaget genomför ett projekt.
Detta är ett uppdrag som sträcker sig mellan 7 januari och 31 mars 2025, med chans till förlängning därefter.
Företaget erbjuder hybridarbete.
Ansvarsområden som Payroll SpecialistSom Payroll Specialist kommer du ansvara för löneprocesserna och se till att de sköts på ett effektivt och korrekt sätt, samt följer alla aktuella lagar och regler.
Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera:
- Beräkning och utbetalning av löner
- Skapa samt skicka rapporter
- Hantera skatter, förmåner och avdrag
- Arbete i lönesystem och Excel
- Kommunikation med kollegor och anställda
Kvalifikationer - Relevant utbildning eller erfarenhet av löneadministration
- 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsroll, gärna på ett större bolag.
- Mycket goda kunskaper inom Excel
- Flytande engelska i tal och skrift (företagsspråk)
- Flytande svenska i tal och skrift
Personliga egenskaperVi söker dig som är självgående inom löneadministration samt är prestigelös och kan rycka in där det behövs.
Du har en god förmåga att ta egna initiativ och driver ditt arbete självständigt.
Som person ser vi gärna att du är positiv, social, driven och noggrann.
Vi ser även att du har god systemvana och mycket god erfarenhet av arbete i Excel.
Övrigt
Start:
7 januari 2025
Omfattning:
Heltid
Typ av rekrytering:
Konsultuppdrag under 3 månader med chans till förlängning.
Plats:
Stockholm, Lindhagen
Lön:
Enligt Ök.
Låter rollen som Payroll Specialist intressant?
Urvalet sker löpande så tveka inte på att ansöka redan idag!