Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av ekonomi och fakturering och letar efter en ny utmaning? Vi söker nu en ekonomiassistent/fakturahanterare till vår kund, en ledande aktör inom hållbarhet. Ta chansen och ansök redan idag - vi jobbar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN
För vår kunds räkning söker vi nu en ekonomiassistent/fakturahanterare som kommer ingå i ett sammansvetsat team av licensadministratörer, på cirka 6 personer. I rollen som ekonomiassistent/fakturahanterare kommer du skicka fakturor till licensinnehavare, skapa och överföra fakturaunderlag till fakturasystemet samt hantera fakturaadministration och ge stöd till kunder vid faktureringsfrågor.
Vår kund är en ledande aktör inom hållbarhet som arbetar för att skapa en bättre framtid genom att erbjuda vägledning och certifieringar för miljövänliga produkter och tjänster. De har ett starkt fokus på kvalitet, innovation och samhällsansvar och spelar en viktig roll i att driva utvecklingen mot ett mer hållbart samhälle.
Det här är ett konsultuppdrag via Academic Work som sträcker sig cirka 6 månader från startdatum.
Du erbjuds
- Möjlighet att arbeta för en ledande aktör inom hållbarhet.
- Att bli en del av ett sammansvetsat team där alla stöttar varandra för att nå gemensamma mål.
- Flexibel policy med möjlighet att arbeta remote 2-3 dagar i veckan.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent/fakturahanterare kommer du främst att skicka fakturor till licensinnehavare och skapa fakturaunderlag i CRM-system. Du ansvarar även för att överföra dessa underlag till vår kunds fakturasystem. Arbetet innebär också att hantera fakturaadministration beroende på när kunderna rapporterar in sin omsättning samt ge stöd till kunder vid frågor om fakturering. Systemen du främst kommer att använda är Officepaketet och Visma.
VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetslivserfarenhet av fakturering och fakturahantering
- Har erfarenhet av att arbeta i faktureringssystem och hantera fakturautskick
- Har god systemvana
- Har goda kunskaper i Excel
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, då båda språken används i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av Business Central
- Erfarenhet av Visma
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Noggrann
- Självgående
- Nyfiken
- Lösningsorienterad
- Flexibel
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.