Arbetsbeskrivning
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
ARBETSUPPGIFTER
Varberg direkt som tillhör IT-avdelningen är ett kontaktcenter dit medborgare och näringsliv vänder sig med ett ärende till kommunen. Tanken är att den som kontaktar kommunen ska få hjälp både enklare och snabbare. Varberg direkt har mandat att svara på frågor och ge information som tidigare besvarades av kommunens olika verksamheter på så sätt slipper kunder bli runtskickade och får svar direkt. Tillsammans är vi med och utvecklar Varbergs kommuns varumärke.
Vi är indelade i kompetensteam och tillsammans med dina kollegor möter du människor med många olika frågor. Du kommer att svara för kompetensteamet som i huvudsak tar emot frågor rörande kultur och fritid, bygglov, hamn och gata, miljö och hälsa. För att lyckas i din roll krävs det att du är nyfiken och aktivt söker och frågar efter information. Arbetet innebär att ge förstklassig service via telefon, besök och kommunens digitala kanaler. Många gånger behöver du under pågående samtal både söka och registrera information. I arbetet ingår en del administration, inslag av verksamhetsutveckling och koordinering. Du har en löpande dialog och en god relation med flera förvaltningar.
KVALIFIKATIONER
Du är serviceinriktad med bred erfarenhet av frågor som ställs till en kommun. Du är kreativ och lösningsorienterad. Du har ett genuint intresse att hjälpa och vägleda människor. Du har förmågan att arbeta i högt tempo, prioritera och fatta beslut strukturerat och noggrant. Du kommer att arbeta i många olika system som kräver mycket god datorvana och administrativ förmåga. Du har en mycket god kommunikationsförmåga, är utåtriktad och möter kunder med stort engagemang. Du har ett prestigelöst sätt i samarbetet med dina kollegor för att kunna överträffa kundernas förväntningar. Du har mycket goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift samt kunskaper att konversera på engelska. Andra språkkunskaper och relevant utbildning på högskolenivå är meriterande men inget krav.
Vid val av kandidater kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Erfarenhet från kundtjänst- och servicearbete inom kommunal verksamhet är ett krav.
ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!