Åt vår kund söker vi en HR-Administratör
Uppdragsbeskrivning
Vår kund fortsätter att växa och behöver därför stärka upp deras administrationsteam inom HR- och rekrytering med ytterligare en kollega. Vi söker dig som vill arbeta i en miljö med varierande arbetsuppgifter, med fokus på det administrativa området.
Som HR-administratör har du ett viktigt jobb som administrativt stöd inom just rekrytering, utbildningsadministration och utbildningskoordinering.
De på Gemensamma funktioner stöttar hela organisationen och jobbar dagligen för att förverkliga kundens gemensamma mål. Divisionen består av kommunikation, HR, rättsavdelning, inköp, säkerhet och beredskap, fastighet och hållbarhet. Vi söker dig som har jobbat några år med HR/- rekryteringsadministration och som har haft detta som din primära arbetsuppgift.
Du kommer att tillhöra Enhet Rekrytera & attrahera som idag består av 15 medarbetare fördelat på rekryterare, rekryteringsadministratörer och employer branding specialist. Enhetens uppdrag innebär att vara chefsstöd vid rekrytering, att stödja chefer löpande under hela rekryteringsprocessen samt säkerställa en kvalitativ introduktion av nya medarbetare och konsulter.
Enheten ansvarar för kundens strategiska arbete inom employer branding och ansvarar för aktiviteter gällande studentrelationer, studentmässor och andra evenemang för att attrahera nya medarbetare till kunden. Arbetsuppgifter
Som HR administratör är ditt huvudansvar att i nära samarbete med rekryterarna i teamet arbeta i rekryteringsprocesser och tillsammans med kollegorna på enheten fortsätta att utveckla befintlig rekryteringsprocess och dess olika moment.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat;
Du ansvarar för den avslutande rekryteringsadministrationen såsom:
Därtill tillkommer administrativt stöd kopplat till vår utbildningsplattform samt administrativt stöd och konferensplanering avseende vissa utbildningsprogram. Vår kund har en hög tillväxttakt vilket medför både möjligheter och utmaningar.
Obligatoriska krav