Bevaknings-/Larmoperatör
Skicka ansökan 26 dagar kvar
Larmoperatör
26 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Åt vår kund söker vi en Bevaknings-/Larmoperatör

Uppdragsbeskrivning Vår kunds bevakningscentrals uppdrag är att övervaka myndighetens kontor och anläggningar via larm, kameraövervakning och manuell bevakning med hjälp av bevakningspersonal. Den ska stödja myndighetens behov av skydd och säkerhet och använder för detta ändamål både tekniska säkerhetssystem och manuell tillsyn. Uppdraget bemannas av både personal från kunden och bevakningsentreprenör över dygnets alla timmar. Uppdraget innebär hantering av allt från inkommande tekniska larm, övervakning via kamerasystem till att leda bevakningsentreprenören i dess dagliga arbete. Hantera leverantörskontakter vid åtgärder av olika slag. Vid incidenter sker samordning och stöd till övriga funktioner med beslutsunderlag i form av lägesbild, med mera. Administration och informationshantering om myndighetens anläggningar och kontor i system för intrångsdetektering och behörighetsadministration i säkerhetssystem för tillträdesbegränsning (passersystem) sker i samverkan med tillträdesadministratörer. Du kommer hantera radio- och telefonsamtal för att säkerställa den operativa funktionen bevakningscentral. Arbetsuppgifter

  • Ta emot, registrera och hantera inkommande ärenden, felanmälningar och larm, och vid behov sända ut rätt kompetens för felavhjälpning
  • Övervakning och rondering via kamerasystem
  • Leda och stödja bevakningsleverantören i dagligt arbete
  • Hantera och administrera beställningar av bevakningsuppdrag
  • Säkerställa den operativa funktionen kring behörighetshantering
  • Administrera viss del av tillträdesansökningarna.
  • Hantera utställande av passerkort

Obligatoriska krav

  • Gymnasieexamen gärna från Samhällsvetenskapsprogrammet med inriktningen Beteendevetenskap: Räddning och säkerhet.
  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet i en bevaknings-, larm- eller ledningscentral.
  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom säkerhet och säkerhetsskydd.
  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet av de på marknaden vanligaste förekommande larm-/passer-/kameraövervakningssystem och MS Officeprodukter.
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med hantering av tekniska stödsystem för larm, passage och kamerabevakning
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att jobba i radio-/telekommunikationssystem eller motsvarande system/utrustning.

Meriterande

  • Minst 1 års arbetslivserfarenhet av administration av säkerhetssystem på skyddsobjekt.
  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att jobba med samhällsviktig verksamhet
  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet av arbete inom statlig myndighet, kommun eller region/landsting

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.  

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-12
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk