Bevakning/larmoperatör
Skicka ansökan 26 dagar kvar
Larmoperatör
26 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Bevakning/larmoperatör till myndighet inom det svenska kraftsystemet.

Tjänsten är på heltid, och säkerhetsprövning krävs för tjänsten.

Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.

Uppdraget

Myndigheten är den som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - idag och i framtiden. Den drivs i form av ett statligt affärsverk, och har drygt 1400 anställda varav majoriteten sitter på huvudkontoret iStockholm. Myndighetens bevakningscentrals uppdrag är att övervaka myndighetens kontor och anläggningar via larm, kameraövervakning och manuell bevakning med hjälp av bevakningspersonal. Den ska stödja myndighetens behov av skydd och säkerhet och använder för detta ändamål både tekniska säkerhetssystem och manuell tillsyn. Uppdraget bemannas av både personal från myndigheten och bevakningsentreprenör över dygnets alla timmar. Uppdraget innebär hantering av allt från inkommande tekniska larmer, övervakning via kamerasystem till att leda bevakningsentreprenören i dess dagliga arbete. Hantera leverantörskontakter vid åtgärder av olika slag. Vid incidenter sker samordning och stöd till övriga funktioner med beslutsunderlag i form av lägesbild, med mera. Administration och informationshantering om myndighetens anläggningar och kontor i system för intrångsdetektering och behörighetsadministration i säkerhetssystem för tillträdesbegränsning (passersystem) sker i samverkan med tillträdesadministratörer.Arbetsuppgifter

  • Ta emot, registrera och hantera inkommande ärenden, felanmälningar och larm, och vid behov sända ut rätt kompetens för felavhjälpning
  • Övervakning och rondering via kamerasystem
  • Leda och stödja bevakningsleverantören i dagligt arbete
  • Hantera och administrera beställningar av bevakningsuppdrag
  • Säkerställa den operativa funktionen kring behörighetshantering
  • Administrera viss del av tillträdesansökningarna.
  • Hantera utställande av passerkort

Krav (OBS, obligatoriska)

Gymnasieexamen gärna från Samhällsvetenskapsprogrammet med inriktningen Beteendevetenskap: Räddning och säkerhet. Minst 5 års arbetslivserfarenhet i en bevaknings-, larm- eller ledningscentral. Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom säkerhet och säkerhetsskydd. Minst 5 års arbetslivserfarenhet av de på marknaden vanligaste förekommande larm-/passer-/kameraövervakningssystem och MS Officeprodukter. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med hantering av tekniska stödsystem för larm, passage och kamerabevakningMinst 2 års arbetslivserfarenhet av att jobba i radio-/telekommunikationssystem eller motsvarande system/utrustning.

Meriterande

Minst 1 års arbetslivserfarenhet av administration av säkerhetssystem på skyddsobjekt. Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att jobba med samhällsviktig verksamhetMinst 5 års arbetslivserfarenhet av arbete inom statlig myndighet, kommun eller region/landsting

Om oss

Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.

Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.

Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.

För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.

Läs gärna mer om oss på centio.se.

Vänligen skicka ditt CV på svenska.

Vi ser fram emot din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-12
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk