Upphandlingskoordinator
Skicka ansökan 19 dagar kvar
Upphandlare
19 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker en upphandlingskoordinator till mångårigt uppdrag i Stockholm.

Detta är ett konsultuppdrag.

Tjänsten är på heltid.

Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.

Uppdraget

Stockholms län är en av de snabbast växande storstadsregionerna i Europa. Det ställer krav på både fler bostäder och bättre resmöjligheter. Därför ska tunnelbanan inom ramen för Stockholmsförhandlingen och Sverigeförhandlingen byggas ut med ca 20 kilometer och elva nya stationer och de kommuner som får ny tunnelbana ska tillsammans bygga totalt 82 000 nya bostäder.

Uppdragsgivaren ansvarar för att planera, projektera och bygga tunnelbanan. Byggnationen görs genom SL Nya Tunnelbanan AB (NTAB).

Rollen arbetar som ett stöd till projektledaren och projektorganisationen i övrigt i arbetet med att utforma och sammanställa den kompletta upphandlingsdokumentationen för upphandlingen av trafiksystemet, bestående av både tekniska, kommersiella och allmänna handlingar. Upphandlingens dokumentation kommer i huvudsak bestå av handlingar på engelska samt vissa handlingar som kommer att utformas på både svenska och engelska.

Vidare skall rollen fungera som ett motsvarande stöd under den faktiska upphandlingen samt under utvärderingen.

Rollen kommer både innan och under upphandlingen att fungera som förvaltningens kontaktperson i dialog gentemot marknaden och anbudsgivarna koordinera möten, ansvara för dokumentation och protokoll och tillse att allt arbete sker affärsmässigt och inom ramen för likabehandlingspricipen.

Arbetsuppgifter

  • Planera och samordna arbetet relaterat till marknadsdialoger.
  • Delta i arbetet med att planera och samordna utformningen av den kompletta upphandlingsdokumentationen och fungera som koordinator för färdigställandet.
  • Etablera, följa upp/administrera upphandlingens aktivitetslogg.
  • Planera, leda och samordna internt såväl som extern dokumentgranskning för handlingar avseende trafiksystemet.
  • Administrera systemet för kravhantering avseende trafiksystemet

Krav (OBS, obligatoriska)

Examen från universitet eller högskola. Minst två års dokumenterad yrkeserfarenhet inom projektadministration, avtal och dokumenthantering Minst två års dokumenterad yrkeserfarenhet med utåtriktade arbetsuppgifter så som marknadsföring eller kommunikation Minst två års dokumenterad yrkeserfarenhet med arbetsuppgifter där engelska till stor del har använts för kommunikation.

Meriterande

Minst ett års erfarenhet av arbete inom upphandling hos beställare eller anbud hos leverantör

Om oss

Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.

Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.

Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.

För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.

Läs gärna mer om oss på centio.se.

Vänligen skicka ditt CV på svenska.

Vi ser fram emot din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-10
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Inköpare Purchaser Upphandlare
17 dec
Upphandlare Upphandlingskonsult Offentlig upphandlare Upphandlingssamordnare Upphandlingsspecialist Upphandlingsadministratör
13 dec
Administratör Orderhanterare Orderkoordinator Orderadministratör Kontorsadministratör Logistikadministratör Administrativ koordinator
18 dec