Utvecklingsledare
Skicka ansökan 25 dagar kvar
Utvecklingsledare
25 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

I Lysekils kommun arbetar vi för att vara en hållbar och attraktiv kommun året runt, som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Du som arbetar här gör en viktig skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Vi är idag 1400 kollegor som utvecklar våra verksamheter och ger 14 400 invånare, 1 600 företag och 100 föreningar bästa möjliga service och förutsättningar att bo, leva och verka i Lysekil. Det är vi stolta över. Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära både havet och bergen – här finns möjlighet till såväl eftertanke som äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på Lysekils kommun - https://lysekil.se/. Film omhttps://youtu.be/VnvQMbiYE3U Beskrivning Samhällsbyggnadsförvaltningen har flera viktiga roller i kommunens grunduppdrag. Vi ansvarar för allt från den dagliga leveransen av måltider för barn och äldre, välfungerande lokaler för kommunens verksamheter och hamnanläggningar, men också kommunens exploateringsverksamhet, samhällsplanering och myndighetsutövning inom plan- och bygglagstiftningen. Förvaltningen har under en tid varit i en utvecklingsfas och vi söker nu en nyfiken, strukturerad och kommunikativ utvecklingsledare. Arbetsuppgifter Som utvecklingsledare processleder du förvaltningens kvalitets- och utvecklingsarbete. Du kommer att ansvara för interna processer på förvaltningen såsom intern kontroll och informationshantering men också att stötta förvaltningens chefer i uppdrag kopplat till god kvalitet i våra tjänster och digital omställning. Arbetet sker oftast genom arbetsgrupper men du kommer också att ansvara för egna utredningsuppdrag. Du representerar förvaltningen i kommunens analysgrupp och digitaliseringsråd. Rollen är inget chefsuppdrag men du ska kunna ta tillfälliga chefsuppdrag inom förvaltningen om vakanser uppstår. Du kommer också att ersätta samhällsbyggnadschefen och ansvara för ledning och styrning i utpekade frågor såsom förvaltningens remisshantering och i samarbetet i samhällsbyggnadsfrågor som förvaltningen har med Sotenäs och Munkedals kommuner. Du arbetar nära och rapporterar till samhällsbyggnadschef och förvaltningens ledningsgrupp. Kvalifikationer Vi söker en nyfiken och kreativ teambyggare som kan och vågar ta ledningen i att tillsammans med våra medarbetare utveckla god kvalitet i våra tjänster till våra kunder. Du är trygg i din yrkesroll och har förmåga att se och använda styrkor hos andra. För att passa för uppdraget behöver du, förutom ett genuint samhällsintresse, god analysförmåga, god kommunikativ förmåga, ett naturligt ledarskap och ett genuint intresse av att bidra till en god leverans till kunder, medborgare, företagare och besökare. Du har chefserfarenhet inom kvalitetsledning, samhällsbyggnad, offentlig förvaltning eller förändringsarbete samt dokumenterad erfarenhet av utredningsuppdrag. Utbildningskrav Akademisk utbildning inom kvalitetsledning, samhällsbyggnad, offentlig förvaltning eller liknande. Villkor Intervjuer är planerade till vecka 3 2025.     Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-10
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare