Verksamhetsutvecklare till digitaliseringsenheten
Skicka ansökan 29 dagar kvar
Projektledare Verksamhetsutvecklare
29 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Ekobrottsmyndigheten förebygger, upptäcker, avbryter, utreder och lagför ekonomiska brott. Våra 750 medarbetare har olika kompetenser och yrkesroller, såsom åklagare, poliser, ekobrottsutredare, administratörer och andra specialister, som alla arbetar tillsammans mot ekobrott. Det är vår unika styrka. Vill du bli en av oss och delta i bekämpningen av den ekonomiska brottsligheten? Vi söker nu dig som vill arbeta som verksamhetsutveckling på Ekobrottsmyndigheten i Stockholm. Hos oss får du möjlighet att tillsammans med engagerade och kvalificerade kollegor vara med och bidra till att förebygga och bekämpa ekonomisk brottslighet samtidigt som du får goda möjligheter till egen utveckling. Arbetsplats Ekobrottsmyndigheten är inne i ett intensivt utvecklingsarbete inom digitalisering och verksamhetsutveckling. Digitaliseringsenheten har det övergripande ansvaret för Ekobrottsmyndighetens IT-miljöer, digitala verksamhetsutveckling samt Ekobrottsmyndighetens arbete inom Rättsväsendets Digitalisering. På enheten arbetar verksamhetsutvecklare, projektledare, IT-strateg, analytiker samt IT-samordnare som är stationerade i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi söker nu en driven verksamhetsutvecklare som vill vara med och forma framtidens digitala lösningar på vårt kontor i Stockholm. Det kan också finnas möjligheter till fysisk placering på någon av myndighetens andra verksamhetsorter med en organisatorisk placering på digitaliseringsenheten. Arbetsuppgifter I rollen som verksamhetsutvecklare förväntas du delta i myndighetens arbete med utveckling och styrning av arbetssätt och förändringar i gränssnittet mellan verksamhet och IT. Du kommer att arbeta med myndighetens digitalisering och interna IT-utveckling med inriktning mot teknik och teknisk implementation. Arbetet omfattas bland annat av utveckling och samarbete med externa aktörer så som banker och finansiella institut, rättsvårdande och fiskala myndigheter. Du kommer även att arbeta med utvecklingsfrågor inom ramen för Ekobrottsmyndighetens deltagande i Rättsväsendets Digitalisering. Inom rollen förväntas du också agera drivande i projekt, förstudier och analyser. Du ansvarar för samordning, uppföljning av pågående och planerade utvecklingsaktiviteter och du driver även själv olika aktiviteter. Som verksamhetsutvecklare på digitaliseringsenheten har du uppdraget att stödja enhetens utvecklingsarbete och du har en samordnande funktion gentemot myndighetens övriga enheter/kanslier. Du arbetar på en strategisk och verksamhetsnära nivå med att verksamhetsplanera och prioritera utvecklingsinsatser, samt med att driva initiativ som ska bidra till konkreta resultat för verksamheten. Krav Vi söker dig som har akademisk utbildning inom ett för verksamheten relevant område eller motsvarande kunskap och erfarenhet förvärvad på annat sätt och som arbetsgivaren bedömer relevant aktuell erfarenhet av att driva IT utvecklingsarbete (metodutveckling och/eller processer) aktuell erfarenhet av verksamhetsutveckling på en nationell eller myndighetsövergripande nivå erfarenhet som projektledare god förmåga och aktuell erfarenhet av framtagande av analyser, beslutsunderlag och rapporter mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du utöver ovan även har erfarenhet av att driva IT utvecklingsarbete (metodutveckling och/eller processer) inom rättsväsendet erfarenhet av verksamhetsutveckling i gränssnittet mellan verksamhet och IT erfarenhet från arbete med förändringsledning erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning, särskilt inom rättsväsendet erfarenhet av kravställning mot exempelvis tjänsteleverantörer god kännedom om ekobrottsmyndighetens organisation och verksamhet erfarenhet av verksamhetsutveckling inom rättsväsendet.   Personliga egenskaper När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Vi söker dig som är driven och självgående i arbetet. Du är strukturerad och trivs med att samordna både ditt eget och andras arbete mot uppsatta mål. Vi förutsätter att du har lätt för att samarbeta med andra, drivs av att utveckla och förbättra arbetssätt, kan bygga nätverk och engagera andra i förändrings- och utvecklingsarbete. Du är pedagogisk i din kommunikation såväl muntligen som skriftligen. För att lyckas i din roll på Ekobrottsmyndigheten så vill och kan du arbeta i enlighet med myndighetens medarbetarpolicy,  EBM-modellen. Kontaktpersoner Vid frågor om rollen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Jens Fabricius, digitaliseringschef, tfn 010-562 92 84. Fackliga företrädare för Saco-S är Henrik Lundin, tfn 010-562 91 72, för ST Karin Hallström Norberg, 010-562 91 71 och för Polisförbundet Sofia Ask, tfn 010-563 87 10. Information om anställningen Anställningsform: tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning Antal tjänster: En eller två Arbetsort: Stockholm eller på någon av myndighetens andra verksamhetsorter med en organisatorisk placering på digitaliseringsenheten Tillträdesdatum: snarast, efter överenskommelse Lön: individuell lönesättning tillämpas På Ekobrottsmyndigheten jobbar vi med att utveckla våra medarbetares kompetens och erbjuder därför ett varierat utbildningsprogram. Det finns goda förutsättningar för kompetensutveckling, friskvård samt en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass är svenskt medborgarskap ett krav och en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Ansök Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 9 januari 2025. I ditt CV och personliga brev vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen Ekobrottsmyndigheten, Box 22098, 10422 Stockholm. Är du redan registrerad som användare i Easycruit kan du logga in här för att söka tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-12
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk