Löneadministratör till vår kund i Sundbyberg
Skicka ansökan 5 dagar kvar
Löneadministratör
5 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Uppdragsbeskrivning

För att möta den kraftiga tillväxtresa som vår kund är inne i pågår ett digitaliseringsprojekt kopplat till HR och Lön. Löneadministrationen behöver förstärkas med resursstöd för att säkerställa leveranser av hantering av manuella underlag, löneutbetalningar och för att erbjuda ett ökat stöd och support till verksamheten.

Arbetsuppgifter:

  • Löpande löneadministration med mycket manuell registrering av löneunderlag.
  • Kvalitetssäkring av tidrapporter.
  • Hantering och attestering av reseräkningar.
  • Kontering av fakturor.
  • Utfärdande av intyg och rekvisitioner.
  • Administration av förmånsbilar.
  • Besvara frågor och ge support till chefer och medarbetare gällande löneadministration.
  • Stödja verksamheten med tidrapportering och reseräkningar.
  • Delta i pågående arbete med digitalisering och verksamhetsutveckling.
  • Självständigt utföra löpande lönehantering.

Obligatoriska krav:

  • YH-utbildning inom Löneadministration (bifoga utbildningsbevis) alternativt minst 3 års arbetslivserfarenhet inom löneadministration.
  • Minst 3 års arbetslivserfarenhet av löpande löneadministration.
  • Minst 3 års erfarenhet av att ge verksamhetsstöd till chefer och medarbetare samt support inom löneadministration.
  • Minst 2 års erfarenhet av att självständigt hantera löneadministration.
  • God dator- och systemkunskap (inklusive Officepaketet).

Mervärdeskrav:

  • Minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete inom UBW lönemodul (fd. Agresso).
  • Minst 1 års arbetslivserfarenhet av löneadministration inom offentlig sektor.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.  

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-09
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk