Arbetsbeskrivning
Löneadministratör sökes till Svenska Kraftnät i Sundbyberg för ett ettårigt konsultuppdrag. Vi söker dig med YH-utbildning inom lön och minst 3 års yrkeserfarenhet inom lön.
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt – i dag och i framtiden. Svenska kraftnät har drygt 1500 medarbetare; de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, kontor finns även i bland annat Sundsvall, Göteborg och Sollefteå. För att möta den kraftiga tillväxtresa som Svenska kraftnät är inne i pågår nu ett digitaliseringsprojekt kopplat till HR och Lön och löneadministrationen behöver förstärkas med resursstöd för att säkra upp leveranser av hantering av manuella underlag, löneutbetalningar och för att erbjuda ett ökat stöd och support till verksamheten. Rollen innefattar löpande löneadministration och reseräkningar, hantera manuella löneunderlag, kontera fakturor, utfärda olika typer intyg, administration av förmånsbilar, löneväxling. Besvara olika frågeställningar från chef och medarbetare, support för tidrapportering och reseräkningar.
Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 8 till 10 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid. Du som konsulten kan inte påbörja uppdraget innan denna process har genomförts och klartecken har givits.
Ansvarsområden
• Löpande löneadministration med mycket manuell registrering av löneunderlag
• Kvalitetssäkring av tidrapporter
• Hantering och attestering av reseräkningar.
• Kontera fakturor
• Utfärda olika typer intyg och rekvisitioner
• Administration av förmånsbilar
• Besvara olika frågeställningar från chef och medarbetare, support för tidrapportering och reseräkningar
• Delta i pågående arbete med digitalisering och verksamhetsutveckling.
• Självständigt utföra löpande lönehantering
Kvalifikationer
SKA-krav:
• YH-utbildning inom Löneadministration (bifoga utbildningsbevis) alternativt minst 3 års arbetslivserfarenhet med löneadministration
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet av löpande löneadministration
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att bidra med verksamhetsstöd till chef och medarbetare samt ge support i frågor gällande
löneadministration
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet av självständigt arbete med löneadministration
• God dator- och systemkunskap (bla officepaketet)
Svenska kraftnät kan på begäran kräva in bevis för utbildning eller certifikat.
Meriterande:
• Minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete inom UBW lönemodul (fd. Agresso).
• Minst 1 års arbetslivserfarenhet av löneadministration inom offentlig sektor.
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.