Arbetsbeskrivning
För dig med tyngdpunkt inom redovisning, ett intresse för skatt och som trivs i en miljö med spännande projekt och utveckling på gång!
Om tjänsten
Vår kund, verksam inom tillverkning och handel, har en spännande öppning för dig som trivs i att jobba i ett mindre team men med stor kontaktyta i en internationell verksamhet. Till denna kunds team och arbetsplats som präglas av prestigelöshet, trivsamhet och vilja att hjälpas åt, söker vi därför dig som är tillgänglig för start i januari och som önskar vara del av en miljö där du tillsammans med andra ansvarar för det viktiga redovisningsarbetet.
Den här rollen utgörs av ett uppdrag som SJR-konsult med start i mitten av januari och under cirka 6 månader. Efter detta finns eventuellt möjlighet till fortsättning. Arbetsplatsen finns i Mölndal. Arbetet sker på 80-100 % beroende på ditt önskemål. Att arbeta på distans efter en tids upplärning kan ske på omkring 20 % av arbetstiden.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att i tätt samarbete med dina kollegor arbeta med månadsbokslut för och koncernrapportering av de nordiska bolagen. Du ansvarar även för årsbokslut, årsredovisningar och inkomstdeklarationer inklusive skatteberäkningar för de mindre nordiska bolagen. Du har kontakt med revisorer och andra relevanta personer kopplad till dessa delar. Under månaden dyker diverse ad hoc-frågor upp och du har en stor kontaktyta internationellt framföra allt med koncernens Shared Service Centers. I din roll, och tillsammans med dina kollegor, ligger att se till att deadlines följs och att kvalitet och efterlevnad är korrekt. Du är del av team som just nu och framåt arbetar med olika spännande projekt exempelvis kopplat till förbättringar, eller nya lagar/regler i de nordiska länderna. Din primära kommunikation globalt sker i den här rollen på engelska.
Lämplig bakgrund
Du är civilekonom ellet motsvarande, och har flerårig erfarenhet inom redovisning och bokslut, gärna i frågor kring skatt, transfer pricing och moms. Meriterande är erfarenhet av nordisk GAAP eller IFRS - men detta är inte en förutsättning för att lyckas i rollen. Såväl goda kunskaper i Excel som kunskaper i olika affärssystem är dock givetvis en nödvändighet och skulle du ha erfarenhet av SAP är det meriterande. En bonus är om du har ett intresse för skattefrågor! I övrigt är det viktigt att du är trygg i svenska och engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Som person är du prestigelös och trivs med att arbeta på en arbetsplats där alla hjälps åt med sådant som berör alla! För rollen och ansvaret är av vikt att du trivs i såväl självständigt arbete som arbete i grupp. Du har en lättsam approach, trivs i en kommunikativ och relationsbyggande roll, och du är även noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du är van vid att planera och hålla deadlines, och har förmåga att prioritera bland uppgifter. Givetvis trivs du även i en internationell kontext med stor kontaktyta, och kan samtidigt uppskatta det lilla kontoret och teamarbetet som är en förutsättning där.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Karin Fors på
[email protected] eller 0704715924. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.