I rollen som rekryterare kommer du att tillhöra ett dedikerat team som arbetar on site hos vår kund i ett större rekryteringsprojekt. Tillsammans med teamet ansvarar ni för hela rekryteringsprocessen till anställning. Det innebär skapade av kravprofiler, annonsering, search, personbedömningar och intervjuer för att identifiera rätt talanger till kundens verksamhet som är i en uppbyggnadsfas.
ansvarsområden
Som rekryterare kommer du övergripande ha ansvar för:
kvalifikationer
Det är självklart meriterande om du jobbat med rekrytering och bemanning tidigare men vi söker inte nödvändigtvis dig som kommer från branschen, det gör nämligen så många av våra duktiga kollegor redan. Vi vet av erfarenhet att du också kan ha utvecklat de förmågor som krävs för att bli framgångsrik i vår bransch på helt andra håll. Vad vi söker är framförallt en person som är van att lyckas med det man företar sig, som har hög ansvarskänsla och som brinner extra mycket för team work och att göra andra människor nöjda - oavsett om det rör sig om kund, kollega eller talang. För att trivas i rollen gillar du struktur och processer och har en förmåga att snabbt sätta dig in i olika digitala verktyg.
därför söker vi dig som
Är van vid att lyckas med det du företar dig och gillar att skapa resultat, har du bakgrund inom rekrytering är det mycket meriterande.
Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi jobbar i en global koncern och möter mycket människor med olika typer av bakgrund.
Examen från universitet eller högskola är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som:
Är relationsbyggande, konsultativ och kommunikativ till din läggning. Framför allt älskar du att arbeta med andra och ge förstklassig service och stöd till alla, oavsett roll, relation eller bakgrund. Vi ser potentialen i individer och verksamheter och det tror vi att du också gör.
Oavsett vad du gjort tidigare är en person som har nått dina mål och inte givit upp när det har varit motigt utan fortsatt arbeta engagerat, resultatorienterat och alltid med fokus på kunden. Vi söker dig som har en stark drivkraft och som trivs med frihet under ansvar.
Är affärsmässig och agerar utifrån ett helhetsperspektiv med kunskap om egna organisationen, konkurrenter och marknad.
Är flexibel och trivs i en dynamisk och mångfacetterad miljö där den ena dagen sällan är den andra lik - för det är charmen i våra jobb
varför ska du jobba hos oss?
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.
placering och omfattning
Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer arbeta tillsammans med teamet on site i Boden men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.
ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner
Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten så snart som möjligt. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater.
För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till: Elin Holthe anställande chef på+46733434913
Vi ser mycket fram emot din ansökan!