OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

HR-administratör till Göteborg Stad
Lönekonsult HR-administratör Löneadministratör
Utgått

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi en HR-administratör till Göteborg Stad! Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start 13 januari och sträcker sig till 31 oktober 2025 med möjlighet till förlängning. Omfattning är 100% till en början men kan komma att ändras i omfattning mellan 100-50% beroende på verksamheten. Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande! Om tjänsten Du kommer, tillsammans med andra kollegor, ha ansvaret för att hantera och administrera vårt personalsystem Personec, vilket är en central del av dina arbetsuppgifter. Du kommer att stötta chefer och HR-specialister i användningen av Personec, samt ansvara för registrering och kontroll av frånvaro, kontroll av löneuppgifter inför lönekörning, flexavstämning och semesterlistor med mera. Du kommer även att lägga upp nya anställningar, avgångar och hantera avtal i Personec. En viktig del av ditt arbete är att introducera nyanställda, där du visar hur man använder Personec, var man hittar information på intranätet och informerar om förmånsportalen. Du ger även allmän HR-support till medarbetare och chefer och stöttar i avtalsfrågor och arbetsrättsliga frågor. Du skapar och distribuerar nyhetsbrev och annan viktig information till chefer, samt skriver och uppdaterar rutiner i verksamhetshandboken. Du kommer också att hantera beställningar av västtrafikkort och terminalglasögon för medarbetare. Du administrerar behörigheter i Comaea, inklusive att lägga till och ta bort användare. Personaluppföljning och uppdatering i förvaltningens masterlista är också en del av dina uppgifter. Vidare hanterar du begäran om allmän handling genom systemet Nekksus och administrerar vårt fysiska personalarkiv. Du ansvarar för att hantera varsel och administration i winlas. Du kommer bli en del utav ett HR-team på 8st personer – 4st HR-Specialister, 1 rekryterare och 3 HR-admin. Vem är du? Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning, ex löneadministratör och HR-administratör (YH) offentlig förvaltning, personalvetarutbildning. Du har minst två års erfarenhet av att jobba i personalsystemet Personec. Du som söker har erfarenhet av att arbeta inom arbetsrätt eller med vårt kollektivavtal Allmänna bestämmelser (AB). Det är meriterande att du har arbetat med lön som lönekonsult eller löneadministratör. Det är även meriterande om du har jobbat med lön i Göteborgs stad tidigare. Om verksamheten Våra kunder inom hr är attraktiva arbetsgivare som letar efter högskoleutbildade personalvetare. Med en bredd över hela hr-området - allt från personalchefer och hr-specialister till rekryteringskonsulter och personaladministratörer - kan vi hitta en tjänst där du kan påverka din arbetssituation och nå ditt drömjobb. Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-05
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

HR-konsult HR-administratör HR Business Partner
23 dec
HR-chef HR-konsult Rekryterare HR-assistent HR-specialist Projektledare HR-generalist HR-koordinator HR-administratör Personalsamordnare Personalhandläggare
13 dec
HR-konsult HR Business Partner
23 dec