Hjälpmedelskonsulent kognition och manuella hjälpmedel
Skicka ansökan 10 dagar kvar
Hjälpmedelskonsulent
10 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och göra skillnad i människors vardag, varje dag? Välkommen till ett spännande och utvecklande jobb hos oss. Din arbetsplats Hjälpmedelsservice är en specialistenhet som arbetar med hjälpmedel för personer med funktionsnedsättning inom främst rörelse-, kognitions- och kommunikationsområdet. Det är en arbetsplats där vi har roligt och trivs tillsammans samt jobbar för att hjälpa människor till en bättre vardag. Hos oss jobbar ett 30-tal medarbetare med en jämn könsfördelning mellan män och kvinnor. Vi har en åldersspridning och jobbar med allt ifrån lager, reparationer, besiktningar och anpassningar av hjälpmedel till rådgivning, förskrivning, upphandling och anordnande av utbildningar samt nätverk och mycket annat.   Dina arbetsuppgifter Nu söker vi en hjälpmedelskonsulent där uppskattningsvis cirka 50% av tjänsten är inom kognition och resterande del upptas av andra hjälpmedelsområden. Vilka områden som mer kommer att ingå i tjänsten är ännu inte fastställda, och dessa områden kommer du till viss del kunna påverka utifrån erfarenhet och intresse samt verksamhetens behov. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att: - Vara sakkunnig inom specifika hjälpmedelsområden - Informera, utbilda och ge råd till förskrivare både via telefon och inom kognition men även vid utprovningar och ibland även uppföljningar - Ansvara för och hålla i förskrivarutbildningar - Anordna utbildningar och produktvisningar för kompetensutveckling för förskrivare - Medverka vid sortimentsurval och upphandlingar - Arbeta med inköp och inköpsorderbekräftelser kognition - Följa utvecklingen inom ditt område Förutom ovanstående arbetsuppgifter deltar du i samverkan och nätverk med våra kunder bestående av representanter från kommuner och regionala verksamheter inom länet samt med hjälpmedelsleverantörer. I tjänsten som hjälpmedelskonsulent ingår även administrativa uppgifter såsom artikelvård i vårt verksamhetssystem Sesam2, hantering av reklamationer och att jobba för en informativ hemsida. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut. Vi ser att du har erfarenhet och intresse inom hjälpmedelsområdet kognition och för tekniska produkter då det är en stor del av tjänsten. Du lockas av att ta ett steg tillbaka från den direkta patientkontakten och önskar nu ta en mer konsultativ roll och jobba främst mot förskrivarna i Värmland. Då övervägande del av dina arbetsuppgifter är administrativa så är det meriterande med kunskap och erfarenhet av Officepaketet och att du har lätt att formulera dig i tal och skrift. Du jobbar utifrån ett strukturerat arbetssätt, vill erbjuda en hög service, har god förmåga att fatta egna beslut och att arbeta självständigt men ser samarbete som en självklarhet för att nå bästa resultat. I det närmaste teamet ingår konsulenter, tekniker samt personer inom administration och lager/logistik.   Körkort fordras då arbetet innebär en del resande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.   Om oss Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Läs mer om att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner och följ oss på sociala medier.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-05
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare