Arbetsbeskrivning
Vill du jobba med modernt ledarskap, snabba beslutsvägar och smidiga processer? Vi söker nu dig som vill ta en nyckelroll som Account Manager hos Convit och bidra till bolagets framgång!
Information om tjänsten och om Convit
Professionals Nord söker i samarbete med One Nordic en Account Manager!
Convit erbjuder en komplett hyresbaserad lösning för hela livscykeln av dina IT-produkter – från rådgivning och installation till uppdatering och återtag. Med 15 års erfarenhet och kunder över hela Norden levererar Convit skräddarsydda och hållbara IT-lösningar som möter behoven hos företag i alla storlekar, från 50 till över 20 000 anställda. Genom sin unika in-house-modell och ett tydligt fokus på hållbarhet, garanterar Convit rätt utrustning på rätt plats – alltid säkert, effektivt och miljömedvetet.
Vi ser gärna att du som söker bor i Borås/Göteborgsområdet, men vi är även flexibla för rätt kandidat. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Convits önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till
[email protected].
Du erbjuds:
• En trevlig och varm arbetsplats där du är viktig
• En tillväxtresa, där du tillsammans med företaget ska växa och utvecklas
• En långsiktig satsning på dig som Account Manager
Arbetsuppgifter:
Som Account Manager hos Convit blir du en del av ett team på fyra personer bestående av drivna och härliga kollegor. Du ansvarar för att strategiskt prospektera, skapa leads och bygga upp din egen kundstock inom B2B. Rollen innebär att du arbetar med hela säljprocessen – från nykundsbearbetning till att skapa långsiktiga relationer, både genom digital kontakt och mycket utesälj. Du behöver ha viss förståelse för IT, men du får stöd av interna tekniska supporten som hjälper dig att snabbt komma in i rollen. Placeringen är på kontoret i Borås, men det erbjuds flexibilitet att arbeta utifrån det område där dina framtida kunder finns.
Vi söker dig som har:
• En teknisk/sälj utbildning eller arbetslivserfarenhet som väger upp
• Tidigare erfarenhet av B2B-sälj
• Teknikintresse
• Kunskaper inom branschen sedan tidigare är meriterande
För att lyckas i rollen behöver du teknisk- och säljförståelse, samt ha ett öga för affärsmöjligheter. Du ska vara flytande i svenska och engelska samt duktig på att skapa förtroendeingivande och långsiktiga kundrelationer. Du är både lösningsorienterad och systematisk.
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
KONTORSPLACERING: Borås
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Adrian Couture
Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på
[email protected]