Arbetsbeskrivning
Presto söker nu deras nya Account Manager där du får möjlighet att inte bara skapa affärer utan också får möjlighet att bygga starka och långsiktiga relationer med kunder. Som Prestos nya Account Manager är ditt syfte inte bara att vara rätt partner att samarbete med när det kommer till att hantera olyckor och minimera risker, utan du är där för att skräddarsy lösning åt Prestos kunder och vara deras pålitliga partner i en säkrare framtid!
OM TJÄNSTEN
Plötsligt händer det som inte får ske, en brand bryter ut eller någon skadas. En olycka kan få förödande konsekvenser för en verksamhet. Men med rätt skydd går det att undvika eller snabbt hantera om det inträffar. På Presto arbetar erfarna och kunniga medarbetare som är specialiserade på att minimera risker inom olika verksamheter och lokaler.
De grundades 1959 och är Nordens ledande aktör inom brandsäkerhet. De erbjuder även marknadens bredaste sortiment av arbetsmiljö- och säkerhetsutbildningar, allt för att uppfylla gällande lagar och regler och skapa en trygg verksamhet.
Om rollen
Presto utökar nu teamet och söker en Account Manager som är redo att ta affärerna till nya höjder. Som Account Manager på Presto kommer du att vara ansvarig för att hantera och utveckla Prestos centrala avtal samt bygga starka kundrelationer. Du kommer arbeta utifrån ett helikopterperspektiv där du med hjälp av medarbetare runt om i Sverige ser till att bemöta kundernas lokala behov, detta med hjälp av din strategiska kompetens.
Du erbjuds
* Marknadsmässig lön med ett välarbetat bonusprogram
* En gedigen introduktion och utbildning med säljtränare för att du ska få rätt förutsättningar att briljera i din roll
* Goda karriärsmöjligher då bolagets utveckling är stark och omfattande
* En positiv arbetsmiljö som skapar gemenskap genom säljtävlingar och andra aktiviteter.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Ansvara för kundhantering där din huvudsakliga uppgift blir att skapa och vårda starka relationer med kunderna.
* Som Account Manager ansvara du för att omförhandla avtal som inte har uppdaterats eller anpassats till Prestos aktuella krav.
* Du kommer att ansvara för att hantera och utveckla din kundportfölj. Detta inkluderar att identifiera och arbeta med potentiella nya kunder och att bygga starka team i olika regioner för att möta kundernas behov.
* Du kommer att ansvara för att hålla regelbundna möten, detta kan vara; kvartalsmöten, månadsmöten och veckomöten i syfte att följa upp och förvalta avtalen.
* Skapa tillväxtplaner och sätta strategier för kommande aktiviteter, i syfte för att anpassa Prestos erbjudande ut mot kunden.
VI SÖKER DIG SOM
- Relevant arbetslivserfarenhet inom försäljning och strategier, där du arbetat med hela säljcykeln. Exempelvis i en roll som account manager, customer sucess manager eller som strategisk inköpare
- Flytande i det svenska språket, då det förekommer i det dagliga arbetet
- God dator och systemförståelse
- Trivs att arbeta mot uppsatta mål och KPI:er
Det är meriterande om du har
* Erfarenhet av en liknande bransch, så som brandskydd eller riskhantering
* Arbetslivserfarenhet av avtalsförhandling och strategisk inköp
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
* Självgående
* Affärsinriktad
* Samarbetsinriktad
* Kommunikativ
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, kontorstider
* Placering: Malmö
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Presto här!