Arbetsbeskrivning
Är du utbildad medicinsk sekreterare och brinner för administrativ service, kvalitet och patientsäkerhet? Vill du ha ett omväxlande och stimulerande arbete där vi tillsammans ansvarar för att vårdadministrationen i verksamheten fungerar? Då är det just dig vi söker! Varmt välkommen att söka till oss!
Som medarbetare hos oss erbjuder vi dig:
- Goda möjligheter till ett stimulerande, omväxlande och utvecklande arbete
- Flexibilitet att kunna arbeta delvis hemifrån om så önskas, utrustning finns att låna
- Möjlighet till kunskapsutbyte med andra medicinska sekreterare och övriga yrkeskategorier
- Gemensamma träffar och regelbundna utbildningstillfällen
ARBETSUPPGIFTER
Vi är 20 medicinska sekreterare på området, med egen enhetschef som har samma grundprofession. Vi är fördelade i tre team (urologi, gastro och bröst/kärl).
Samtliga av våra team består av 6-7 medicinska sekreterare och alla samarbetar kring många av arbetsuppgifterna.
Vi lägger stor vikt, och uppmuntrar till vidareutveckling och har några sekreterare i gruppen som delvis jobbar med andra uppdrag inom området/regionen.
I gruppen har vi flera års erfarenhet av att arbeta enligt RAK, rätt använd kompetens. Vi lägger stort fokus vid att ta tillvara den kompetens vi besitter inom vårdadministrationen, även utöver diktatskrivning. Det innebär att vi avlastar andra yrkeskategorier med administrativa arbetsuppgifter så att de kan ägna mer tid till patientnära arbete.
Du kommer utöver diktatskrivning till exempel kunna få arbeta med patientbokning, kvalitetsregister, remisshantering och olika bevakningar. Vi lägger också mycket fokus på diagnos- och åtgärdsklassificering samt arbete med fraser/ standardiseringar.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
- Är färdigutbildad (minst 1,5-årig) medicinsk sekreterare/vårdadministratör eller
går sådan utbildning just nu
- Tycker om att samarbeta och hjälpa kollegor
- Är noggrann och självständigt kan organisera ditt arbete
- Är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande
- Är nyfiken och vill vara engagerad i att utveckla och förbättra det dagliga arbetet
- Förstår din roll i relation till verksamhetens mål
Erfarenhet av journalsystemet Cosmic är meriterande.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att ske löpande.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Jämtland Härjedalen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.
Som arbetsgivare kan vi erbjuda egna träningslokaler med gym och olika gruppaktiviteter. Du blir också medlem i vår personalförening som erbjuder rabatter och en mängd olika och roliga aktiviteter