Bli vår medicinska sekreterare på habiliteringen i Växjö
Skicka ansökan 8 dagar kvar
Sekreterare Medicinsk sekreterare
8 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Välkommen till psykiatri, rehab och hab! Vi är ett verksamhetsområde som omfattar psykiatri, rehabiliteringskliniken, habilitering och hjälpmedel. Vårt uppdrag är att skapa goda förutsättningar för våra patienter, att Kronobergarna ska få rätt vård och behandling av bästa möjliga kompetens. Habiliteringen är en specialistverksamhet för personer med varaktiga funktionsnedsättningar i alla åldrar. När du kommer till oss möts du av ett stort engagemang - vi är helt enkelt mycket stolta över att jobba på habiliteringen! Det som gör att vi trivs extra bra är vår kultur. Den kännetecknas av öppenhet, hjälpsamhet och viljan att lära sig. Våra jobb är roliga, utmanande och intressanta. Vi vill göra skillnad och skapa mervärde för personer med funktionsnedsättning. På grund av pensionsavgång söker vi nu en medicinsk sekreterare till vårt administrativa stöd! Du hittar oss på Sigfridsområdet, precis intill sjön Trummen men delar av habiliteringen finns även i Ljungby. ARBETSUPPGIFTER Hos oss är samarbete nyckeln till framgång, och vi värdesätter lagspelare som är redo att hjälpa till över gränserna. Habiliteringen består av flera olika enheter där rollen som medicinsk sekreterare är viktig och involveras på olika sätt. Till exempel genom vårdadministration, hantering av sjukfrånvaro hos personal samt som ett viktigt administrativt stöd till våra chefer och medarbetare. Du kommer bland annat att få arbeta med: ·         journaldokumentation ·         remiss- och fakturahantering ·         statistik, beställningar ·         schemaläggning ·         mottagning i reception ·         telefon och posthantering ·         1177 Det sker kontinuerligt omfattande digitalisering inom Region Kronoberg där du som medicinsk sekreterare har en viktig roll i olika forum. Det är därför en fördel om du som söker är intresserad av digitala lösningar och processhantering.  Som ny medarbetare får du en stabil introduktion på arbetsplatsen och handledning i dina arbetsuppgifter. Vår ambition är att du ska få en trygg start och möjlighet att utvecklas i ditt yrke. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: ·         Har en utbildning som medicinsk sekreterare och gärna erfarenhet inom området. ·         Är en lagspelare som trivs med att samarbeta och stötta dina kollegor. ·         Är flexibel och kan anpassa dig till olika arbetsuppgifter och situationer. Om du är en person som brinner för att arbeta i team och vill vara med och skapa en positiv arbetsmiljö, då är du den vi söker!  Resor till/från Ljungby kan förekomma. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-29
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk