Ekonomiassistent inom kundreskontra
Skicka ansökan 7 dagar kvar
Ekonom Ekonomiassistent
7 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Har du arbetet några år som ekonom inom kundreskontran och ett genuint intresse för systemutveckling, processförändringar, digitalisering och automatisering? Om tjänsten Nu söker vi på SJR en systemintresserad ekonom, som gärna arbetat med kundreskontra och vill utvecklas vidare i sin roll. Vill du ha en utvecklande roll där du får kombinera ekonomi och framtidens nya arbetsredskap som underhåll av robotar? Då har vi på SJR jobbet åt dig! Detta är inledningsvis ett 6 månaders konsultuppdrag via SJR med start i november och för rätt person är därefter tanken att man blir överrekryterad till vår kund. Möjlighet till hemmaarbete tillämpas 2 dag i veckan efter introduktion. Huvudsakliga arbetsuppgifter I denna roll kommer du att stötta det nordiska teamet inom kundreskontran och fakturahantering. Du kommer b.la. arbeta med; - Kundreskontra - Fakturahantering & kundinbetalningar - Löpande bokföring och kontoavstämningar - Förbättring av processer och rutiner - Processdokumentation - Problemanalys - Framtagande av förbättrings- och automatiseringsförslag - Utveckling och underhåll av robotar Lämplig bakgrund Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har jobbat med reskontra flödet minst 3-5 år. Har du tidigare jobbat med Power Apps är det en merit men inget krav. Kunden jobbar i flera olika system vilket det gör att du behöver vara systemvan och kunnig i Excel t.ex skapa och optimera makron för olika uppgifter. Du ska vara flytande i tal och skrift i Svenska och Engelska. Personliga egenskaper Som person är du prestigelös, noggrann, ansvarstagande och räds inte av att kavla upp ärmarna när det behövs. Du har både vilja och förmåga att snabbt anpassa dig till förändrade förutsättningar och du lär dig ofta och gärna nya saker. Vidare kan du självständigt ta initiativ till och driva förbättringar i nära samarbete med ditt eget och andra team. Då rollen innebär många kontaktytor krävs det att du har lätt för att bemöta olika människor och är servicemedveten. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-12-28. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-11-29
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Ekonom Bokförare Redovisningsekonom Bokföringsassistent Redovisningskonsult Redovisningsansvarig Redovisningsassistent
16 dec
Ekonom Redovisningsekonom Redovisningsansvarig
14 dec
Ekonom Redovisningsekonom Redovsiningsekonom Redovisningsansvarig Redovisningsspecialist
13 dec