Rekryterare till Sektor funktionshinder
Skicka ansökan 21 timmar kvar
Rekryterare
21 timmar kvar

Arbetsbeskrivning

Enheten för Rekrytering och bemanning är en förvaltningsövergripande enhet inom Vård- och omsorgsförvaltningen. Enheten ansvarar för rekrytering av timvikarier, anställning och bemanning av poolpersonal och timanställd personal till samtliga verksamheter inom både Sektor funktionshinder och Sektor hemtjänst och särskilt boende. Arbetsgruppen består idag av chefer, rekryterare, samordnare och administrativ personal.  Ditt nya jobb Som rekryterare på Enheten för rekrytering och bemanning arbetar du i huvudsak med rekrytering av timvikarier. Du stöttar även enhetscheferna inom Sektor funktionhinder i rekryteringar till tillsvidaretjänster. Du använder dagligen HR-system som Reachmee och Heroma för att hitta våra nya stjärnor inom vård- och omsorg! I Östersunds kommun arbetar vi med kompetensbaserad rekrytering. Som rekryterare är du involverad i alla delar i rekryteringen av timvikarier. Du kommer att arbeta i team och självständigt med att upprätta kravprofiler, arbeta i urvalsprocesser och att skriva annonser. Du bokar och håller intervjuer och genomför referenstagning på egen hand. Du arbetar i nära samarbete med enhetschefer inom Sektor funktionshinder och fungerar också som kontaktperson, vilket innebär att du enskilt träffar en grupp enhetschefer kontinuerligt.  I rollen ingår även olika typer av marknadsföringsarbeten, så som att hålla presentationer för arbetssökande och studenter, delta i rekryteringsevent och mässor och samarbete med externa marknadsföringsföretag. Vi besöker till exempel vid flera tillfällen per år skolor i Östersund med omnejd. För att möjliggöra detta är körkort ett krav. Vi är ofta flera rekryterare som tillsammans genomför marknadsföringsinsatser men du behöver vara beredd på att besöka exempelvis en gymnasieskola på egen hand. Utöver detta har du dagligen många personliga kontakter både fysiskt, via telefon, mejl och Microsoft Teams. Du behöver därför ha god social förmåga och ett gott bemötande.  Vi erbjuder dig ett omväxlande och ansvarsfullt arbete där du tillsammans med dina kollegor gör skillnad varje dag! Vanliga arbetsuppgifter • Du arbetar självständigt och med kollegor i samtliga moment i rekryteringsprocessen för timvikarier. • Du finns tillgänglig som strukturerat stöd till enhetschefer inom Sektor funktionshinder för handledning i HR-systemet Reachmee med allt från kravprofil, annons till publicering. • Du arbetar självständigt och i team med aktuella och kommande marknadsföringsinsatser. Din kompetens Krav • Akademisk examen ifrån Personal- och arbetslivsprogrammet, eller annan akademisk examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Tidigare minst 3 års arbetslivserfarenhet från vård, socialt arbete eller service • Tidigare minst 1 års erfarenhet av att arbete med kompetensbaserad rekrytering • Goda datorkunskaper • Systemvana i HR-systemen Reachmee och Heroma • Goda kunskaper i svenska, både skriftligt och muntligt • B-Körkort Meriterande • Tidigare erfarenhet av att arbeta med enligt Malin Lindelöws kompetensramverk Vi söker dig  Som person är du självgående och planerar och strukturerar dina uppgifter på egen hand. Du är utåtriktad och kan etablera och behålla goda relationer både inom och utanför organisationen. Samarbete är viktigt för dig och du har lätt att relatera till och arbeta med andra. I ditt beslutsfattande har du förmåga att se till verksamhetens bästa i ditt agerande och tar hänsyn till det större perspektivet. Även under press kan du arbeta effektivt och behålla en positiv inställning till arbetet och har en vilja att lära ifrån tillfällen av konstruktiv kritik. Du är engagerad i arbetet och tar initiativ till både nya och gamla arbetsuppgifter. Du är tydlig i ditt sätt att kommunicera och kan på ett välformulerat och engagerat sätt tala inför både stora och små grupper.    Så går rekryteringen till Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom Falck Healthcare Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html  Om Vård- och omsorgsförvaltningen Att jobba med hjärtat hos oss på Vård- och omsorgsförvaltningen innebär att du bidrar till att skapa enklare, rikare och tryggare liv för invånarna i Östersund. Vi arbetar med människor i alla åldrar och strävar efter att alltid göra skillnad i vardagen. Det är viktigt. På riktigt.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-11-28
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk