Vår kund är ett fraktbolag och de behöver nu stärka upp i redovisningsteamet under början av nästa år. Kontoret finns i centrala Göteborg och de verkar i en internationell miljö där de hanterar stora flöden och transaktioner över hela världen.
Om tjänsten
I denna breda och varierande tjänst ansvarar du för redovisningen för två av våra. Denna roll innebär att du kommer att arbeta med stora flöden samt hantera valutakonton och genomföra avstämningar globalt. Redovisningsteamet består av totalt fem personer och du blir en viktig spelare för avdelningen.
Som redovisningsekonom kommer dina arbetsuppgifter bland annat att innefatta löpande redovisning och hantering av stora flöden, där du ansvarar för kundreskontra samt leverantörsreskontra, avstämningar, månadsbokslut samt hantera skatt- och momsdeklarationer.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med större flöden och flera bolag, gärna med erfarenhet av internationell redovisning. Du har goda kunskaper i Excel och är van att arbeta med rapportering och enklare formler. Erfarenhet av Medius (elektroniskt fakturasystem) och Visma Business är meriterande. Eftersom du kommer att kommunicera med vårt finska kontor är det viktigt att du behärskar engelska i både tal och skrift.
Personliga egenskaper
För att trivas i rollen ser vi att du är en självgående och noggrann person som tycker om att arbeta i en dynamisk och internationell arbetsmiljö. Du har ett stort intresse för siffror och redovisning och är van vid att hantera många transaktioner samtidigt. Du har också ett sinne för detaljer och trivs med att arbeta självständigt, samtidigt som du är en bra lagspelare och kan kommunicera effektivt i team.
Vad erbjuder vi
Uppdraget erbjuder en stimulerande och omväxlande roll i ett internationellt bolag där du blir en viktig del av ett kompetent och engagerat team. För att vara aktuell för tjänsten behöver du kunna påbörja ett nytt uppdrag i början av januari. Uppdraget är på heltid under 3 månader och kan därefter eventuellt fortsätta en period på deltid.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Katarina Forslund på 0704-715925. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-12-11.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.