Arbetsbeskrivning
Är du en mästare på att organisera och få saker att hända? Gillar du att vara spindeln i nätet som får allt att flyta på? Då kan vi ha den perfekta rollen för dig! Hemtjänsten Brunflo Byar är en del av Östersunds kommun och vi söker just nu en administrativ samordnare för ett vikariat till och med 25-09-30, med möjlighet till förlängning. Häng med oss och gör livet bättre för både våra medborgare och våra medarbetare!
Som samordnare är du direkt underställd enhetschefen och är till stor del med och påverkar din arbetsdag. Du agerar som en god ambassadör för arbetsgivaren och arbetsplatsen. Vi har nya fräscha lokaler där vi arbetar tillsammans med en annan hemtjänst grupp samt legitimerad personal, samordnare och chef.
Ditt nya jobb
Som administrativ samordnare kommer du att ha en central roll i att säkerställa att hemtjänsten löper på smidigt och effektivt. Du kommer att hantera allt från scheman och administration till att stötta vår fantastiska hemtjänstpersonal i deras dagliga arbete. Det är viktigt att du trivs med att arbeta tillsammans med andra, är en teamspelare och att du har förmågan att behålla lugnet när pressen ökar. Som administrativ samordnare inom hemtjänsten är du direkt underställd enhetschefen och ingår i enhetens ledningsteam tillsammans med enhetschef och legitimerad personal.
Tillträde snarast, enligt överenskommelse.
Vanliga arbetsuppgifter
Arbetet innehåller administrativa uppgifter och innebär såväl ett självständigt arbete och ett nära samarbete med enhetschef, sektorsadministratör och övriga medarbetare inom enheten samt med andra parter. Med din helhetssyn, goda omdöme och tydliga kommunikation ser du till att det dagliga arbetet på enheten fungerar. Det kan exempelvis innebära att:
• Planera och koordinera scheman samt personalresurser
• Hantera administration och dokumentation
• Kommunicera med biståndshandläggare, medborgare och deras anhöriga
• Vara delaktig i enhetens verksamhetsplanering och månadsuppföljningar
• Samarbeta med enhetens team bestående av chef och legitimerad personal
• Följa och implementera beslut och riktlinjer
• Bidra med en positiv och konstruktiv inställning
Enhetschef kan utöver detta delegera andra arbetsuppgifter.
Din kompetens
Krav
• Gymnasial utbildning
• Mycket goda kunskaper i det svenska språket, muntligt och skriftligt
• Goda datakunskaper och systemvana
• Körkort B
Meriterande
• Tidigare arbete som samordnare inom vård- och omsorg
• Erfarenhet av administrativt arbete, gärna verksamhetsplanering och samordning
• Erfarenhet av att arbeta i aktuella datasystem såsom Heroma, Kompanion, Viva, Excel, Outlook, Teams
• Kunskap om kollektivavtal och arbetstidslagar
• Erfarenhet av vård- och omsorgsarbete
Många av arbetsuppgifterna handlar om att kunna ta emot information och föra vidare denna på ett korrekt och tydligt sätt. Du kommer att få samarbeta och kommunicera med människor med olika språklig bakgrund och du förväntas bidra med dina erfarenheter och din kompetens på ett positivt och konstruktivt sätt.
Vi söker dig
Vi söker dig som är strukturerad och med en god helhetssyn samt ett gott omdöme arbetar framåt med hjärtat för såväl våra medborgare och medarbetare. Du är noggrann och detaljorienterad. Du har har starka kommunikationsförmågor och kan samarbeta effektivt . Du är en förebild bland dina kollegor, tillsammans skapar vi en god stämning och har kul på jobbet.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Så går rekryteringen till
Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju.
Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.
Vad erbjuder vi?
Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom Falck Healthcare Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html
Om Vård- och omsorgsförvaltningen
Att jobba med hjärtat hos oss på Vård- och omsorgsförvaltningen innebär att du bidrar till att skapa enklare, rikare och tryggare liv för invånarna i Östersund. Vi arbetar med människor i alla åldrar och strävar efter att alltid göra skillnad i vardagen. Det är viktigt. På riktigt.