Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Är du en strukturerad, serviceinriktad och driven person? Vill du arbeta i en verksamhet som gör medicinska bedömningar på telefon? Då kan du vara den vi söker!
1177 på telefon är en nationell tjänst som bedrivs av Inera dygnet runt i Sveriges alla regioner. Vi i Skåne finns både i Kristianstad och Malmö fördelat på 3 enheter och besvarar inkommande samtal från Skåne. Sammanlagt arbetar cirka 100 sjuksköterskor, en läkare, två chefsstöd samt tre enhetschefer som ansvarar för varsin enhet. Våra medarbetare består av sjuksköterskor med specialistkompetens inom olika områden som ansvarar för telefonrådgivning dygnet runt. Vi hanterar cirka 30 000 samtal per månad.
Vi på enhet 3 i Kristianstad är ett glatt gäng som nu välkomnar en ny medarbetare till vårt team! Hos oss är vi idag 22 sjuksköterskor med olika bakgrund och kompetens. Våra lokaler ligger på Björkhemsområdet och är anpassade för vår verksamhet. Här erbjuds en lugn, trivsam och modern arbetsmiljö. På vår arbetsplats är vi måna om varandras arbetsmiljö och vi arbetar enligt Region Skånes värdegrund; välkomnande, drivande, visa omtanke och respekt.
ARBETSUPPGIFTER
Hos oss på 1177 på telefon är du ansvarig för verksamhetens bemanning och schemaplanering för alla tre team. Vi använder oss av ett schemaprogram som heter Calabrio för att kunna schemalägga aktiviteter och raster när sjuksköterska inte sitter i telefon.
Du hanterar nyanställningar och ser till att de behörigheter som behövs från Inera och Region Skåne för att kunna arbeta på 1177 på telefon finns när personen börjar. Du är även beställare för den tekniska utrustning som krävs. I arbetet ingår även att hantera beställningar i till exempel Marknadsplatsen och Ritz.
Hos oss finns idag två chefsstöd med placering i Malmö och Kristianstad som tillsammans ansvarar för alla tre enheter. Det är betydelsefullt att det finns ett naturligt samarbete mellan chefsstöden då ni är placerade på respektive ort. Resor till vardera orter förekommer. Möjlighet att arbeta hemifrån finns också.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har godkänd gymnasieutbildning. Du har goda språkkunskaper i svenska, i såväl tal som skrift samt god datorvana. Vidare ser vi gärna att du har en administrativ eftergymnasial utbildning. Har du kännedom om schemamodeller och avtal som reglerar arbetstider i vården och/eller erfarenhet av schemaläggning ser vi detta som
meriterande. Därtill ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta i Region Skånes administrativa system som till exempel HR, Raindance, Marknadsplatsen och Ritz.
Som person är du noggrann, relationsskapande, ansvarstagande samt trivs med ett tidvis högt arbetstempo. Du ser värdet av ett gott samarbete med medarbetare samt ledare och bidrar själv till detta genom ditt engagemang. För den här tjänsten kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan, vi ser framemot att lära känna dig!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Medicinsk service är en av Region Skånes elva hälso- och sjukvårdsförvaltningar, med cirka 2 000 medarbetare. Vi möter vårdens behov av ambulanssjukvård, bild- och laboratorieteknik, klinisk träning, laboratoriemedicin och sjukvårdsrådgivning. Den laboratoriemedicinska verksamheten omfattar områdena arbets- och miljömedicin, biobank, genetik, immunologi och transfusionsmedicin, kemi, farmakologi, mikrobiologi samt patologi. Även smittskydd och vårdhygien tillhör förvaltningen. Inom förvaltningen bedriver vi även forskning.
På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.