Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som drivs utav att erbjuda bästa möjliga bemötande och affärsmässig service till våra privat och företagskunder som besöker vårt kontor i Hudiksvall.
Här blir du en del utav ett engagerat och positivt team där vi tillsammans arbetar för den bästa kundupplevelsen.
Om tjänsten
Att arbeta i vår bank innebär att du möter våra kunder lokalt och nära där du gör skillnad genom att skapa ett mervärde genom bankens olika tjänster och produkter.
Som kundrådgivare ansvarar du för att på ett engagerat, nära och öppet sätt möta alla privat- och företagskunders spontana behov av service, produkter och tjänster.
Du jobbar aktivt med att guida kunden i våra digitala kanaler samt proaktivt identifierar kundens behov och ger förslag till lösningar utifrån bankens tjänster.
I denna roll träffar du även kunder i direktrådgivningsmöten vilket innebär enskilda kortare kundmöten inom tex vardagsekonomi, försäkringar, sparande, pension och lån.
För att lyckas i rollen behöver du ha en hög social kompetens och trivas med att vara bankens ansikte utåt.
På vårt kontor i Hudiksvall har vi både en kundtjänst på kontoret och ett digitalt kundcenter. Kontoret har helt nyrenoverade lokaler och här blir du del utav ett team som tillsammans arbetar för att utveckla bankens kundaffärer, hjälper varandra i vardagen och har en god gemenskap.
Vi söker dig som
Trivs i en kundmötande roll och representerar alltid ett gott bemötande. Du har en stark lagkänsla och gillar att arbeta i team mot såväl gemensamma som egna mål. Det är naturligt för dig att vara flexibel med en förmåga att hantera många ärenden samtidigt. Som person är du ansvarstagande och gör ditt bästa i alla situationer. Du har en bra känsla för att vara proaktiv och förmåga att se våra kunders individuella behov.
Med engagemang och en öppen, positiv attityd har du lätt för att skapa relationer med både kunder och kollegor. Du vill representera banken genom att delta på aktiviteter i syfte att synliggöra vår Samhällsnytta.
Du tar ett naturligt ansvar för din egen utveckling och ditt lärande. På sikt kan du se dig själv utvecklas vidare till fler kundmötande roller inom banken.
Det här tror vi känntecknar dig,
- positiv
- engagerad
- serviceinriktad
- kommunikativ
- lösningsorienterad
- proaktiv
Kvalifikationer
För att kunna vara verksam i den här rollen kommer du behöva ha följande licenser och certifikat.
- Swedsec licens för rådgivning och bolån
- Försäkringsförmedlingsrätt för liv och sakförsäkringar
Det är meriterande om du har Swedsec licens och förmedlingsrätt. Har du inte dessa kommer du ges möjlighet att förvärva licenserna. Det viktigaste är dina personliga egenskaper och din vilja att utvecklas.
Vi slår på stort när det kommer till samhällsengagmang!
Som medarbetare hos oss får du inte bara vara delaktig i vårt arbete, utan du blir en kraft i det som vi övertygat kallar för samhällsnytta Tillsammans.
Vi är inte här för att vara en vanlig arbetsplats - Vi är här för att göra skillnad på riktigt!
Välkommen med din ansökan
Om oss
Hälsinglands Sparbank är en fristående lokal och nära bank med ca 100 anställda och vi finns på 6 orter i 4 kommuner. Vi har inga aktieägare utan ger tillbaka utav vår vinst till samhället i form av sponsring, bidrag, projekt samt satsningar inom näringslivet. Vi har sedan år 2000 gett tillbaka över 140 miljoner kronor till utveckling och livskraft i vår bygd.
Vi driver vår bank efter Sparbanksidén och med ett stort intresse och engagemang för våra kunder. Tillsammans utvecklar vi vår bank och vår målsättning är en hållbar och trygg ekonomisk framtid för våra kunder.
Vi erbjuder en arbetsplats med ett positivt och omtänksamt arbetsklimat där vi hjälper varandra, har roligt tillsammans och utvecklas tillsammans utifrån våra ledord engagerad, nära och öppen.
För oss är det viktigt att våra medarbetare mår bra och har en fungerande balans mellan jobb och privatliv.
Tillsammans med oss blir du även en del av en organisation som dagligen arbetar för bygdens bästa och dess fortsatta utveckling. Tillsammans gör vi skillnad.