OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Junior Service Agent
Agent Service Agent Kundtjänstmedarbetare
Utgått

Arbetsbeskrivning

Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner. Job ID: 27498 Är du vår nästa servicestjärna som vill göra skillnad för kunden och leverera förstklassig service? Till vår Kundserviceenhet i Göteborg söker vi nu fler fantastiska kollegor som vill hjälpa våra kunder med vardagliga bankärenden och digitala lösningar. Om tjänsten För oss är det viktigt att våra kunder känner att de kan uträtta sina bankärenden snabbt och smidigt. I tjänsten som kundservicemedarbetare möter du våra kunder som kontaktar oss via telefon och du är ofta kundens första kontakt. Du spelar därmed en viktig roll i att underlätta vardagen och skapa en positiv upplevelse för kunden. Våra uppdrag kan variera något beroende på roll och vara allt från enkla och snabbt avklarade frågor till mer komplicerade kundärenden. Med din positiva inställning och engagemang skapar du kundupplevelser utöver det vanliga över telefon. Vad vi erbjuder dig som anställd på Nordea Som nyanställd hos oss får du den utbildning du behöver för att ge våra kunder förstklassig service. Vi utbildar dig löpande i nya ärendetyper med ökad komplexitet och ansvarsområden. Du kommer ingå i ett team med en närvarande ledare som löpande jobbar med att utveckla dig och dina kollegor. Teamkänsla, trivsel och samarbete kännetecknar vår arbetsplats. Vem är du Samarbete, ägarskap, passion och mod - det är våra värderingar som vi hoppas att du delar. Vi söker dig som har ett genuint intresse för service och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.  För att lyckas i rollen bör du: * Trivas med många kundkontakter per dag via telefon. * Ta till dig nya digitala lösningar och arbetar aktivt för att söka information som du använder i mötet med kunden. * Kunna sätta dig in i kundens situation och på ett skickligt sätt koppla samman kundens behov med våra tjänster och produkter för en hög kundnöjdhet. * Vara social och trivas både med att arbeta självständigt och tillsammans med kollegor i ett högt tempo. * Har en avslutad och godkänd gymnasieexamen. * Vara kommunikativ i tal och skrift i både svenska och engelska. I rollen arbetar du på ett schema med pass fördelade måndag till fredag klockan 8-20 och vissa helgpass mellan klockan 9-17. Vi har vårt kontor på Kilsgatan 4, Göteborg. Detta är en timanställning där du förväntas att kunna arbeta på 100 %. Anställning och utbildning startar den 3 februari 2025. Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig! Nästa steg Skicka in din ansökan senast den 09/12/2024 men gärna så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]. Då Nordea är ett globalt bolag kan intervjuer komma att ske på engelska. För facklig information, kontakta Finansförbundet på [email protected] eller SACO på [email protected]. I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-11-25
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk