Arbetsbeskrivning
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:Densiq är marknadsledare inom avancerad tätningsteknik och är ett helägt dotterbolag inom Latour Industries. Med tonvikt inom processindustri, tillverkar och tillhandahåller vi kompletta lösningar baserat på tjänster, produkter och teknisk konsultation som möjliggör hög driftsäkerhet med globala kunder. Globalt omsätter vi 400 MSEK och vi har en offensiv plan för tillväxten de närmaste åren.
Som nyckelspelare i vår organisation arbetar du i en fartfylld miljö med stora kontaktytor både internt och externt. Du kommer att ha tät kontakt med våra kunder, servicetekniker, leverantörer och olika interna funktioner som servicechef, inköpare och produktion.
Dina arbetsdagar är mycket varierande och du ställs hela tiden inför nya utmaningar med korta deadlines där du har den viktigaste rollen som problemlösare.
Du har en central och viktig roll i hela processen från kundens förfrågan till fakturering av slutfört arbete.
Vi erbjuder
Här på DENSIQ får du chansen att växa och utvecklas i en expansiv miljö. Vi sätter kunden i fokus och ger dig möjligheten att utmana dig själv och dina kunskaper. Dina arbetsdagar kommer vara präglade av samarbete, du kommer att sitta i moderna och inspirerande lokaler med kompetenta och engagerade kollegor som stöttar dig. Dessutom kan du se fram emot hälsoförmåner som tillgång till gym och padelhall, träningsbidrag samt en trygg anställning och vi är självklart anlutna till kollektivavtal.
I övrigt är vi ett glatt och sammansvetsat gäng som har roligt ihop!
Huvudansvar
- Boka- och tillsammans med kund planera uppdrag
- Koordinera uppgifter för teamet t.ex hålla ordning på lager, renovering av maskiner etc
- Tätt samarbete dagligen med Servicechef och servicetekniker
- Ansvar för inköp av lagerartiklar, regelbunden inventering och LEAN struktur
- Planera utbildningar inför jobb och tilldela kurser för servicetekniker.
- Utföra prisberäkningar samt slutfakturering av serviceorder
- Uppdatera olika affärssystem med aktuell information av uppdraget
- Vid tillförordnat chefsansvar: besluta om övertid, delegerat arbetsmiljöansvar samt vara tillgänglig för samtal även utanför ordinarie kontorstid
Din profil
Som person är du väldigt strukturerad och van vid att hantera många uppgifter och ärenden parallellt. En stresstålig problemlösare med skinn på näsan, driven och självgående. Kort och gott du är en DO:er, initiativtagande samt målinriktad. Samarbetet i team är fokus och vi ser att du bidrar till vår positiva atmosfär där vi tillsammans arbetar mot våra gemensamma mål.
- Självständigt planera och fördela arbete för servicetekniker
- Vana att jobba i ERP-system, utveckla i dessa samt ha ett logiskt tänkande
- Prioritera och ta beslut inom ramen för uppdraget
- Mindre inköp i enlighet med företagets riktlinjer och budget
- Tidigare arbete som koordinator, vana att leda team och planera proaktivt med mycket direktkontakt internt och externt
- Gymnasie/högskoleutbildning inom Logistik-, ekonomi eller annan relevant YH-utbildning
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidare anställning med start omgående.
Placeringsort: Högsbo/Göteborg.
Du rapporterar till Sourcing & Business Manager men jobbar även tätt ihop med Service Manager